۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۱۹۶۷۴
با حضور بیش از ۷ هزار دانش‌آموز؛

سوگواره «احلی من العسل» در خراسان جنوبی برگزار شد

سوگواره «احلی من العسل» در خراسان جنوبی برگزار شد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفتمین روز از ماه محرم و همزمان در سراسر کشور سوگواره «احلی من العسل» در خراسان جنوبی برگزار شد.

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: همزمان با هفتمین روز از ماه محرم و همزمان در سراسر کشور سوگواره «احلی من العسل» در خراسان جنوبی برگزار شد.

وی گفت: بیش از 7 هزار دانش آموزان دوره‌های اول و دوم متوسط استان خراسان جنوبی در این سوگواره شرکت کرده و برای حضرت قاسم ابن الحسن(ع) عزاداری کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مراسم مداحان اهل بیت(ع) به یاد نوجوان آزاده واقعه کربلا مداحی کردند، افزود: نوجوانان این مرز و بوم می‌توانند در سایه شور و شعور حسینی در جبهه‌های فرهنگی و جنگ نرم دشمنان موفق باشند.

واقعی تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم شهدای دانش آموز و آشنایی دانش آموزان با نهضت سرخ عاشورا، آزادگی و مبارزه با ظلم در بین نوجوانان و جوانان از جمله اهداف این سوگواره است.

وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان با الگو قرار دادن اهل بیت(ع) می‌توانند از تیرهای زهرآگین ضد فرهنگی دشمنان در امان بوده و نوجوانان در هشت سال دفاع مقدس نیز با پیروی از ولایت فقیه حماسه‌های بزرگ آفریدند.

مدیرکل آموزش و پروش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ولایتمداری، شجاعت، تواضع و حفظ عزت نفس و مکارم اخلاق از جمله پیام حضور نوجوانان در سوگواره «احلی من العسل» بوده است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات