۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۱۹۶۷۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

هیأت های مذهبی کانون پرورش جوانان عاشورایی برای انقلاب اسلامی هستند

هیأت های مذهبی کانون پرورش جوانان عاشورایی برای انقلاب اسلامی هستند
حجت الاسلام شکریان، هیأت های مذهبی را کانون پرورش جوانان عاشورایی برای تداوم انقلاب اسلامی معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در بازدید از برخی هیأت های مذهبی استان، گفت: امروز جامعه اسلامی نیازمند پرورش جوانان و نوجوانان عاشورایی و انقلابی است که هیئات مذهبی باید در این حوزه تلاش کنند.
 
وی با اشاره به فعالیت چهار هزار و 500 هیأت مذهبی در مازندران، افزود: این تشکل‌های دینی امروز بازوان ولایت در بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی هستند و این ظرفیت عظیم می‌توانند در جامعه اسلامی نقشی اثر گذار ایفا کنند.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج معارف عاشورایی قیام ابا عبدالله الحسین(ع) در هیأت های مذهبی، خاطرنشان کرد: نشر و ترویج معارف عاشورایی گفتمان اباعبدالله الحسین(ع) یکی از مهم‌ترین رسالت های امروز هیأت های مذهبی است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، واقعه عاشورا را نماد گفتمان مقاومت و پایداری در مقابل استکبار و ظلم دانست و افزود: امروز ایران اسلامی پرچم دار این گفتمان ارزشمند در سطح جهان است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش موثر هیأت های مذهبی و ظرفیت بسیار مردمی این تشکل‌های دینی در جامعه اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت گسترده مردمی و حضور جوانان و نوجوانان دوستدار مکتب اهل بیت(ع) در هیأت های مذهبی، این تشکل‌ها همواره مورد توجه دشمنان انقلاب اسلامی بوده و سعی دارند از این کانون مهم اسلامی برای منحرف کردن آن و نقشه‌های شوم خود بهره ببرند به همین دلیل هیأت های مذهبی باید مرکز بصیرت افزایی و پرورش جوان و نوجوان عاشورایی باشد.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و تاکید کرد: هیأت های مذهبی باید پیشتاز در مسیر تحقق اهداف مهم انقلاب اسلامی یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی باشد و این مهم تنها با تأسی از فرهنگ مقاومت و پایداری که برگرفته از سیره و منش حضرت سیدالشهدا و اهل بیت(ع) است محقق خواهد شد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین به موفقیت‌های بی بدیل جمهوری اسلامی در چهل سال عمر با برکت این نظام مقدس اشاره و اظهار داشت: نظام اسلامی با رهبری امام راحل و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری در چهار دهه اخیر توانست پیروزی های بسیاری در میدان‌های مختلف نظامی، سیاسی، بین المللی در جهان به دست آورد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با تأسی از فرهنگ عاشورا تداوم خواهد یافت، تصریح کرد: حرکت در مسیر سید الشهدا راه عزت و سربلندی ملت ایران اسلامی است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات