۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۱۹۶۸۵
حجت الاسلام جباری:

قیام حسینی سبب تجدید حیات دوباره اسلام ناب شد

قیام حسینی سبب تجدید حیات دوباره اسلام ناب شد
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر گفت: سید و سالار شهیدان با قیام خود در برابر ظلم به اسلام حیات دوباره بخشیدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در سوگواره بصیرت عاشورایی در ساری بر ضرورت رعایت عدالت و واقعیت در تعریف و تمجید از دیگران تأکید کرد و گفت: در تعریف دیگران نباید دچار افراط و تفریط شویم.
 
حجت الاسلام جباری با اشاره به این که تعریف و تمجیدی که از سوی اهل بیت (ع) باشد صادق و عین عدالت است، خاطرنشان کرد: آنچه که از سوی پیامبر گرامی اسلام در خصوص حضرت فاطمه (س) و حضرت خدیجه (ع) بیان شده بی نظیر است و از روی عدالت واقعی است.
 
مسؤول مدرسه علمیه بهشهر در ادامه سخنان خود به قیام امام حسین (ع) و ویژگی‌های مهم آن اشاره کرد و با بیان این که نهضت عاشورا رنگ و بوی الهی دارد، تصریح کرد: چون امام حسین (ع) برای احیای دین خدا در برابر ظلم و استبداد قیام کرد پس از هزاران سال همچنان ماندگار مانده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر حرکتی که برای خداوند متعال باشد ماندگار خواهد ماند، خاطرنشان کرد: اگر تلاش‌ها و حرکت‌های ما رنگ و بوی خدایی نداشته باشد به نتیجه نخواهد رسید.
 
امام جمعه بهشهر، امام حسین (ع) را چراغ هدایت و کشتی نجات معرفی کرد و با بیان این که حرکت در مسیر نهضت حسینی موجب رستگاری و سعادت حقیقی در دنیا و آخرت خواهد شد، افزود: اگر امروز انقلاب اسلامی در دنیا گسترش یافته و جهان مدار شده به دلیل تأسی از فرهنگ حسینی است.
 
حجت الاسلام جباری با تأکید براین که امروز راه عزت مسلمین ادامه دادن مسیر سید و سالار شهیدان است، بیان داشت: فاصله گرفتن از این ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی، جامعه اسلامی را در مسیر انحراف قرار می‌دهد.
 
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر با بیان این که سعادتمندی ما به حرکت در مسیر نهضت حسینی وابسته است، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) به عنوان شخصیت بی نظیر نهضت کربلا با ایستادگی در مقابل ظلم، موجب احیای دین و ارزش‌های الهی شدند.
 
وی با تأکید براین که رمز بقا و ماندگاری شریعت و مکتب اسلام مدیون و مرهون امام حسین (ع) است، گفت: سید و سالار شهیدان با قیام خود در برابر ظلم به اسلام حیات دوباره بخشیدند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات