۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۱۹۶۸۹
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ملکی:

افزایش آمار طلاق نگران کننده است| لزوم ارائه مهارت های تخصصی به جوانان

افزایش آمار طلاق نگران کننده است| لزوم ارائه مهارت های تخصصی به جوانان
معاون تهذیب حوزه های علمیه از افزایش آمار طلاق در کشور ابراز نگرانی کرد و نسبت به پیامدهای بی توجهی به این موضوع هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حمید ملکی معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(ع) که در مسجد امام صادق(ع) شهرک صادقیه قم برگزار شد، به تبیین ویژگی های «عبادالرحمن» در آیات قرآن کریم پرداخت.

وی با تاکید بر این که ارتباط عبادالرحمن با خدا و خلق خدا عاشقانه است، گفت: عبادالرحمن بندگان خاص خدا هستند، مظهر تواضع اند، اهل شب زنده داری و عبادت خالصانه هستند، در تعامل با خلق اهل مدارا، تعامل و نرم خویی هستند و از هر چیزی که در اختیارشان هست انفاق می کنند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با اشاره به آیه شریفه «رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً» تربیت درست فرزند را یک اصل مهم دانست و گفت: ما باید فرزندان مان را به گونه ای تربیت کنیم که قره اعین باشند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ملکی افزود: برخی از والدین خودشان اهل عبادت و نماز و روزه هستند اما فرزندان شان نماز نمی خوانند؛ اینها باید بدانند در هر خانه ای که اهل آن با شوق و نشاط عبادات را انجام دهند حتما فرزندان نیز از آنها الگو خواهند گرفت.

وی یادآورشد: فرزندی که تربیت او صحیح و منطبق با آموزه های قرآنی و دینی باشد حتما در مسیر و صراط مستقیم قرار خواهد گرفت و البته در این راه نیز از ثبات قدم برخوردار خواهد بود.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با اشاره به آیه شریفه و«َقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا» احترام به پدر و مادر را یک اصل مهم دینی عنوان و تاکید کرد که البته در نگه داشتن حرمت والدین تفاوتی بین مسلمان و غیر مسلمان وجود ندارد.

وی افزود: فرزندی که عاق والدین شد دعایش به استجابت نخواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تمام سرمایه گذاری مادی و تبلیغاتی غرب را در جهت جلوگیری از تربیت نسلی ایمانی و متعهد به باورها و ارزش ها دانست و  گفت: فرهنگ غربی نمی خواهد نسل آینده ما با معیارها و شاخص های قرآنی و دینی تربیت شوند؛ غربی ها برای تحقق این مهم سرمایه گذاری عجیبی کرده اند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزایش آمار طلاق در کشور را نگران کننده خواند و خواستار ارائه مشاورهای تخصصی و دینی به جوانان شد.

وی ضمن تبیین پیامدهای ناشی از طلاق، خواستار ارائه آگاهی ها و مهارت های تخصصی لازم به جوانان در سن ازدواج شد و بر لزوم گسترش الگوهای موفق در این زمینه تاکید کرد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
برزویی
Iran, Islamic Republic of
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
با توجه به آمار ضریب نفوذ اینترنت به نظر می رسد، در کمترین حالت 25 میلیون از 50 میلیون نفر، واجد شرایط رای دادن در انتخابات تحت تاثیر فضای مجازی و به تبع رسانه های اجتماعی باشند.
0
0