۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۱۹۶۹۴
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

ترک حدود الهی ننگ بزرگی برای جامعه اسلامی است

ترک حدود الهی ننگ بزرگی برای جامعه اسلامی است
آیت الله صدیقی گفت: ترک حدود الهی مهمترین دلیل رواج بی حجابی و ازدواج سفید در جامعه است و این برای جامعه اسلامی یک ننگ بزرگ به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع) در آستان مقدس امامزادگان جعفر(ع) و حمیده خاتون(س) برگزار شد، گفت: دنیا بقا ندارد و فانی است، انسانها به عالم دنیا آمدند تا بروند.

وی با بیان این مطلب که توجه به نعمات الهی انسان را اهل شکر و رضا بار می آورد، ادامه داد: عده ای تنها کمبودها و مصیبت ها را می بینند و از دیدن لطف و نعمات الهی کور هستند برای همین مدام از زندگی گله می کنند.

آیت الله صدیقی با استناد به روایات ائمه اطهار(ع)، ابراز کرد: روایت است انسان درخصوص نعمات نباید به بالاتر از خود نگاه کند این نگاه کردن آدمی را حسود و ناراضی بار می آورد و نهایتا انسان را به انجام کارهای حرام وادار می کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: اما در کسب معنویت انسان باید به بالاتر از خود یعنی مومنان و متقین نگاه کند؛ رفیق انسان عمل اوست و تا عالم آخرت همراه آدمی است. انسان به هر میزان عمل خیر انجام داد نباید تصور کند که زیاد انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید از فرصت دنیا برای کسب ابدیت نیکو بهره ببرد، گفت: عقل انسان اقتضا می کند بشر امر فانی را فدای باقی کند و آخرت را به دنیا و بهشت را به جهنم نفروشد.

آیت الله صدیقی ادامه داد: روایت است انسان در عالم دنیا با مقدار ثروتش شناخته می شود اما در آخرت به واسطه اعمال رتبه پیدا می کند؛ انسان هر چه دارد باید صرف آخرت کند در غیر این صورت زیان کار خواهد بود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه یاد اهل بیت(ع) یاد سابقون است، ابراز کرد: زیارت نامه هایی که در کتب ادعیه وجود دارد به ما می گویند خودمان را به اهل بیت(ع) برسانیم؛ آن بزرگان جان خودشان را در راه خداوند بذل کردند بدون اینکه توقعی داشته باشند و همیشه در سنگر مقاومت بودند.

وی دستورات الهی را غذای روح بیان کرد و ادامه داد: کسانی که در انجام واجبات الهی کوتاهی می کنند دچار ضعف نفس زکیه شده و در معرض غارت شیاطین قرار می گیرند و آلودگی گناه وجود آنان را آلوده می کند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه امام حسین(ع) نور الهی و بنده واقعی خداوند بودند و به دنبال کسب قدرت و مال دنیا قیام نکردند، گفت: حاکم الهی برای رسیدن به جاه و مقام بر مردم حکومت نمی کند بلکه حکومت او برای نجات بندگان الهی است؛ تشکیل حکومت الهی برای انجام دستورات دین اوجب واجبات است و حفظ آن از نماز نیز واجب تر به شمار می رود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان حدیثی مبنی بر اینکه هیچ عبادتی به پای حفظ ولایت نمی رسد، عنوان کرد: حفظ قرآن و عترت بر همگان واجب است؛ دنیا طلبی دلیل اصلی فاجعه عاشورا بود و شعار اشرافی گری از مصادیق دنیا طلبی محسوب می شود.

وی ادامه داد: ترک حدود الهی مهمترین دلیل رواج بی حجابی و ازدواج سفید در جامعه است و این برای جامعه اسلامی یک ننگ بزرگ به شمار می رود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات