۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۱۹۷۱۶
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد:

بصیرت افزایی محور فعالیت مبلغان در عزاداری ها باشد

بصیرت افزایی محور فعالیت مبلغان در عزاداری ها باشد
مدیر مدرسه صادقیه خرم آباد بر ضرورت بصیرت افزایی بین عزاداران تأکید کرد و گفت: بصیرت افزایی باید در جنبه اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سبک زندگی اسلامی مورد توجه باشد.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به نقش مبلغان در سخنرانی ها و تبیین اهداف قیام عاشورا پرداخت و بیان داشت: در هر زمان و اجتماع باید نیازهای مخاطب شناسایی و در رفع این نیازها تلاش شود.

وی بصیرت افزایی در جامعه امروز به ویژه بین نسل جوان و نوجوان را نیاز اساسی عنوان کرد و افزود: باید مبلغان ما در زمینه بصیرت افزایی دینی و سیاسی تلاش کنند و ارزش ها را بین نسل امروز نهادینه سازند.

حجت الاسلام شمسی فر با اشاره به حضور پرشور جوانان در مراسم عزاداری محرم عنوان کرد: باید از این فرصت ها بهره مند شد و سخنرانی مبلغان با محوریت معرفت افزایی سیاسی و آگاهی بخشی از جنبه سبک زندگی اسلامی اخلاقی در خانواده باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نیاز جامعه امروز بصیرت افزایی در زمینه اخلاق، اقتصادی، نوع رفت و آمدها و پذیرایی در خانواده ها با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه امروز، تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی، دوری از اسراف، چشم و هم چشمی، افراط و تفریط در سبک زندگی، ازدواج آسان با معیارهای دینی است و مبلغان باید به این محورها توجه داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد یادآور شد: مبلغان در مراسم عزاداری باید با بازگو کردن اهداف قیام امام حسین(ع) به ترویج خوبی ها بپردازند و آحاد مردم به ویژه نسل نو را از منکرها دور سازند.

وی عنوان کرد: سخنرانی ها باید به گونه ای باشد که در کنار شور حسینی در مراسم عزاداری بتوانیم شعور حسینی را نیز ترویج و تقویت بخشیم.

حجت الاسلام شمسی فر خاطرنشان کرد: عزاداری های ماه محرم و حضور قشر جوان فرصتی را فراهم می آورد که بتوان با آگاهی بخشی و روشنگری در جامعه جلوی رواج ناهنجاری و آسیب های اجتماعی را گرفت و نسل جوان را با ارزش های اسلامی همچون اقامه نماز، برقراری عدالت و امر به معروف و نهی از منکر که از جمله اهداف قیام عاشورا بود، آشنا ساخت./9451/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات