۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۱۹۷۴۲
مدیر مشاوره و خانواده خبر داد؛

ثبت نام دوره جدید کلاس های معارف خانواده طرح کوثر آغاز شد

ثبت نام دوره جدید کلاس های معارف خانواده طرح کوثر آغاز شد
مدیر مشاوره و خانواده حوزه‌های علمیه از آغاز ثبت نام دوره جدید کلاس‌های معارف خانواده برای سال تحصیلی جدید ۹۹-۹۸ ویژه همسران محترم طلاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی رضایی، از آغاز ثبت نام دوره جدید کلاس های معارف خانواده برای سال تحصیلی جدید 99-98 ویژه همسران محترم طلاب خبر داد و گفت: قریب به 20 سال از برگزاری کلاس‌های معارف اسلامی تحت نظر حوزه علمیه  قم می‌گذرد و با توجه به نیاز جامعه و استقبال همسران طلاب به فراگیری مسائل دینی، به لطف الهی و عنایات خاصه امام عصر ارواحنا فداه این برنامه هم‌چنان برقرار می‌باشد.

وی با بیان اینکه ثبت نام این دوره از امروزلغایت آخر شهریورماه می باشد، ادامه داد: این دوره به مدت سه سال تحصیلی (دو سال عمومی و یک سال تکمیلی) می باشد که بعد از پایان دوره به فارغ التحصیلان گواهی پایان دوره اعطا می شود.

حجت الاسلام رضایی به دفاتر فعال امور خانواده حوزه علمیه در قم اشاره کرد و افزود: برای دسترسی آسان خانواده های محترم طلاب، این کلاس ها در هفت منطقه استان قم (در قالب 9 دفتر) دایر می باشد. ساعت برگزاری کلاس ها به گونه ای برنامه ریزی شده که حتی الامکان با وظایف خانه داری بانوان محترم تعارض و تداخلی نداشته باشد.

حجت الاسلام رضایی به محتوای کلاس ها اشاره کرد و افزود: به جهت افزایش سطح علمی خانواده حوزویان و آشنایی با معارف اسلامی دروسی همچون ؛« آشنایی با فقه زندگی (احکام)»، «آشنایی با آیین زندگی (اخلاق)»، «دروس تربیتی (آئین همسرداری و تربیت فرزند)»، «آشنایی با عقاید اسلامی»، «روش تدریس و کلاس­ داری»، «آموزش قرآن (روانخوانی، روخوانی، تجوید، ترجمه، مفاهیم و روش حفظ)»، «مهارت فرزند پروری (کارگاهی)» و «مهارت همسرداری (کارگاهی)» برای همسران طلاب تدریس می شود.

وی با اشاره به برپایی کلاس های جانبی گفت: در صورت استقبال دانش پژوهان، در کنار کلاس های آموزش معارف؛ با دریافت هزینه، کلاس های هنری زیر به صورت اختیاری در این دفاتر تشکیل می شود که از جمله می توان به؛ گلدوزی، روبان دوزی، خیاطی، بافتنی، مداحی اشاره کرد.

- لازم به ذکر است که فعالیت های اجرایی این کلاس ها اعم از مسئولین پایگاه ها و اساتید محترم، مستقیمًا توسط بانوان محترم انجام می گیرد که مدیریت و هماهنگی و نظارت آن بر عهده اداره  امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم می باشد. و علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت معاونت تهذیب حوزه های علمیه www.tahzib.ismc.ir  مراجعه و یا با شماره تلفن 37830959 تماس حاصل نمایند

همچنین زمان ثبت نام: 16 لغایت آخر شهریورماه 1398 و زمان شروع کلاس ها: اول مهرماه 1398 و هزینه ثبت نام : 70 هزار تومان می باشد./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات