۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۶۱۹۷۴۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

امام حسین جوشش رحمت الهی است

امام حسین جوشش رحمت الهی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) جوشش رحمت الهی است، گفت: خلقت عالم هستی به برکت وجود مقدس ائمه معصومین(ع) بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در جمع عزاداران حسینی حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دانشمندان جهان شناس نسبت به پدیده عالم هستی زیاد با یکدیگر اختلافی ندارند و چنین مطرح می کنند که شروع هستی با یک ذره نور بوده و این نور یک حقیقت بسته ای بوده است.

وی افزود: همچنین در ادامه می گویند این حقیقت نوری از درون خود شکافته شد و با افزایش تعداد در یک زمان معین و در دوره های مختلف عالم هستی محقق شد؛ خداوند در سوره انبیاء می فرماید: کسانی که در مقابل دید عقلشان پرده افتاده و محروم از دیدن حقیقت هستند آیا ندانستند که مجموع آسمانها و زمین یک موجود بسته ای بود و من این وجود بسته را به تدریج باز کردم و با باز شدن این بسته نوری آسمان و زمین شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه عالم هستی نور محض است، ابراز کرد: الله نور عالم هستی است و این نور بود که جلوه کرد و آن ذره نوری خلق شد و پس از خلقت با نظر الهی شکافته و عالم هستی شکل گرفت.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که درونشان با ظلمت آمیخته نیست اگر بیایند و متوسل به ولایت ربوبی خداوند و ولایت اهل بیت(ع) شوند آن پرده ظلمت را کنار رفته و نور اولیه خلقت را مشاهده می کنند.

وی با بیان این مطلب که ظلمت درونی انسان ها قابل دفع و کنار زدن است، گفت: قرآن کریم کتاب وحی الله، معجزه ابدی، کتاب علم و حکمت است بسیاری از همین دانشمندان با دیدن قرآن کریم به دین مبین اسلام گرویدند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: خداوند وحدانیت محض است، پروردگار در خلقت عالم هستی تنها اراده کرد و نور پیامبراکرم(ص) و چهارده معصوم(ع) خلق شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه صفات الهی در وجود مقدس ائمه اطهار(ع) تجلی یافت، گفت: زمانی که آسمان ها برپا نبود و زمینی گسترده نبود و بهشت و جهنمی خلق نشده بود حضرات معصومین خلق شده بودند و بندگی خداوند را به جای می آوردند خداوند این بزرگان را به عالم دنیا آورد تا انسان ها به واسطه ایشان هدایت شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه انبیا و اولیای الهی و مومنان در قیامت برای دریافت مزدشان نزد امام حسین(ع) می آیند چرا که امام حسین(ع) جوشش رحمت الهی است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات