۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۶۱۹۷۵۳

شرکت بیش از 100 هزار زائر ایرانی در مراسم عاشوراء

شرکت بیش از 100 هزار زائر ایرانی در مراسم عاشوراء
سرکنسول ایران در کربلای معلی از ورود بیش از 100 هزار زائر ایرانی به شهر کربلای مقدس برای شرکت در مراسم عاشوراء خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «میر مسعود حسینیان» سرکنسول ایران در کربلای مقدس در آستانه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) گفت که «بیش از ۱۰۰ هزار زائر ایرانی در مراسم عاشوراء شرکت می‌کنند».

حسینیان تاکید کرد که «امسال بیش از ۱۰۰ هزار زائر ایرانی به منظور گرامیداشت سالروز شهادت امام حسین (ع) در روز عاشوراء، وارد کربلای معلی شده‌اند».

به گزارش پایگاه خبری المسله، سرکنسول ایران در کربلای مقدس افزود: «تعداد زائران ایرانی در سال جاری بیش از سال‌های گذشته است».

وی گفت که «با دولت محلی کربلای مقدس نشستی در خصوص مقدمات و تدارکات ویژه مراسم عاشورا و اربعین برای زائران ایرانی برگزار شده است».

«نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق ضمن سفر به کربلا در یک نشست خبری گفت که «هدف از سفر ما به کربلاء و دیدار با فرماندهان امنیتی این است که به صورت مستقیم و از نزدیک در جریان طرح‌های امنیتی ویژه ایام عاشورای حسینی (ع) قرار بگیریم».

وی گفت که «نیروهای الحشد نقشی مهم در تامین امنیت سفر میلیونی به استان کربلای معلی به مناسب ایام محرم و عاشورای حسینی  ایفا کرده‌اند».

کربلای معلی از اول محرم پذیرای زائران داخلی و خارجی است که قصد زیارت حرم امام حسین علیه‌السلام و شرکت در مراسم سوگواری عاشورای حسینی را دارند.

منبع: فارس
ارسال نظرات