۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۶۱۹۷۶۴

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی
خدمت رسانی ناوگان اتوبوسرانی و مترو و آماده‌سازی ۳ هزار جای پارک پیرامون حرم مطهر رضوی در روز‌های تاسوعا و عاشورا از جمله خبر‌های کوتاه در خراسان رضوی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سیدمهدی حسینی‌پویا، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی گفت: امسال نیز سازمان اتوبوسرانی مشهد همانند سال‌های گذشته آمادگی لازم را برای سرویس‌دهی به عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورا دارد. در این راستا خطوط منتهی به حرم مطهر رضوی در حد نیاز تقویت می‌شوند

وی افزود: سرویس‌دهی خطوط BRT در چهار محور حرم مطهر تا زمانی که امکان تردد برای ناوگان فراهم باشد، انجام خواهد شد و در صورت ایجاد محدودیت توسط پلیس راهور، سرویس‌دهی به ایستگاه‌های قبل در محدوده میدان بسیج، میدان شهدای مسجد گوهرشاد، تقاطع شهید گمنام و میدان شهدا منتقل و بعد از رفع محدودیت، مجدد به محدوده حرم مطهر انتقال خواهد یافت. همچنین خطوط شبانه برای تردد شهروندان به حرم مطهر رضوی فعال هستند.

وحید مبین‌مقدم، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد نیز گفت: خط یک و دو قطار شهری مشهد از آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) برخوردار است.

وی افزود: خط یک و دو قطار شهری مشهد در روزهای دوشنبه تاسوعا و سه‌شنبه عاشورا از ساعت ۷ الی ۲۲ به عزادارانی که قصد حضور در حرم مطهر را دارند خدمات‌رسانی خواهد کرد و با توجه به حجم مسافر در روزهای تاسوعا و عاشورا، در ساعات پیک مسافر، فاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه‌ها کاهش خواهد یافت.

نمایشگرهای هوشمند شهر مشهد رنگ عاشورایی گرفت

محمدجواد رجائیان، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تمامی نمایشگرهای هوشمند اطلاع‌رسانی شهر با محتوای عاشورایی بارگذاری شد.

وی اظهار کرد: ابتدای ماه محرم و هم‌نوا با دل‌های محزون عاشقان اباعبدالله(ع) و در راستای فضاسازی مطلوب شهری برای میزبانی از زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام‌رضا(ع)، بخش عمده ظرفیت تبلیغی نمایشگرهای هوشمند سطح شهر به این مناسبت ویژه اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: با قطع اکران معمول نمایشگرهای سطح شهر، بیش از 70 درصد ظرفیت این نمایشگرها به محتوای مرتبط با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) اختصاص یافت و در دو روز تاسوعا و عاشورا نیز تمامی ظرفیت نمایشگرها به این امر اختصاص خواهد یافت.

آماده‌سازی 3 هزار جای پارک پیرامون حرم مطهر رضوی در روزهای تاسوعا و عاشورا

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از آماده‌سازی3 هزار جای پارک پیرامون حرم مطهر رضوی در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.

وی  گفت: 80 درصد از این تعداد جای پارک در هسته مرکزی شهر آماده‌سازی شده که در روزهای دوشنبه تاسوعا و سه شنبه عاشورا به صورت ۲۴ ساعته فعال خواهند بود.

وی افزود: خطوط اتوبوسرانی منتهی به حرم مطهر رضوی نیز تقویت شده و در صورت فراهم شدن شرایط برای تردد خودروهای عمومی، خدمت‌رسانی انجام خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: خطوط قطارشهری نیز در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت ۷ صبح تا ساعت 22 فعال و در ساعات پیک مسافر سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه‌ها کاهش خواهد یافت.

کاظمی ادامه داد: در این مدت مرکز کنترل ترافیک در حالت آماده‌‌باش قرارخواهد داشت تا با بهینه‌سازی زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی هسته مرکزی شهر به ویژه مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی، ترافیک را کنترل کند.

فرمان رهبری در مزار شهدای بقعه متبرکه امامزاده سیدحمزه کاشمر اجرایی شد

حجت الاسلام احمد زاده، مدیر کل اوقاف خراسان رضوی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «یکی از کارهای بدی که بعضی از مدیران گلزارهای شهدا انجام می‌دهند، این کار غلط یکسان‌سازی قبور شهدا است»

وی افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بهمن‎ماه سال گذشته در خصوص بازسازی قبور شهدا به مانند قبل، نسبت به احیا و بازسازی گلزار شهدای بقعه امامزاده سیدحمزه(ع) به روال گذشته اقدامات لازم انجام شد.

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی، تصریح کرد: این اقدام مورد استقبال خانواده شهدا نیز قرار گرفت و عکس‌ها و لوح‎های شهدا به جای خود برگشت.

حجت الاسلام احمد زاده با بیان اینکه 156 شهید دوران دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم دربقعه امامزاده سیدحمزه(ع) مدفون هستند، تصریح کرد: پروژه بازسازی المان‌های مزار شهدا با اعتبار 650 میلیون ریال به صورت مشارکتی انجام شده است.

صدور حکم قطعی وقفیت قبرستان قدیمی علیه شهرداری قوچان

حجت الاسلام محمد ذاکری، معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف استان گفت: در راستای استیفای حقوق موقوفات و با توجه به این که پیگیری انجام شده برای استیفای اراضی موقوفه از شهرداری قوچان به نتیجه ای نرسید تصمیم به طرح و تعقیب موضوع از طریق محاکم قضایی گرفته شد.

وی با اشاره به این که قسمتی از اراضی موقوفه غلامحسین معروف به قبرستان قدیمی قوچان در مسیر احداث خیابان، آتش نشانی و یک قطعه زمین مجموعا به مساحت 15 هزار مترمربع در تصرف شهرداری بوده است، تصریح کرد: پیگیری جهت استیفای حقوق موقوفه به نتیجه نرسید، لذا جهت احیاء حقوق وقف اقدام به طرح دعوی بر علیه شهرداری برای اثبات وقفیت اراضی شد.

وی افزود: پرونده مذکور در دادگاه بدوی رسیدگی و نهایتا در دادگاه تجدید نظر با توجه به وجود اسناد و مدارک موجود  رای به نفع موقوفه مبنی بر اثبات وقفیت صادر گردید و علیرغم فرجام خواهی شهرداری از رای صادره، حکم صادره مورد تایید دیوانعالی کشور نیز قرار گرفت.

حجت الاسلام ذاکری گفت: با توجه به حکم قطعی صادره از محاکم، پیگیری لازم برای تحویل اراضی موقوفه و استیفای حقوق موقوفه از شهرداری در حال انجام می باشد.

گفتنی است ارزش اراضی مذکور حدود 150 میلیارد ریال برآورد شده است./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات