۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۱۹۷۶۷
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

تربیت فرزندان متأثر از رفتار‌های پدر و مادر است

تربیت فرزندان متأثر از رفتار‌های پدر و مادر است
حجت الاسلام شاه فضل گفت: گفتار پدر و مادر فرزندان را تربیت نمی‌کند بلکه تربیت فرزندان متأثر از رفتار‌های پدر و مادر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل یکشنبه شب در هشتمین شب از ماه محرم و در شب تاسوعای حسینی در مراسم سوگواری امام حسین (ع) که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم برگزار شد، گفت: خانواده از دیدگاه اسلام یکی از مهمترین ارکان زندگی اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از آیات قرآن در رابطه با مسائل خانواده، روابط زن و مرد، روابط خانواده با فرزندان و احترام به یکدیگر است، افزود: امروز دشمنان تشیع تلاش گسترده‌ای را برای متلاشی کردن کانون خانواده آغاز کرده اند تا یا کانون خانواده تشکیل نشود و یا اگر تشکیل شد بی خاصیت باشد.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: از طرفی دشمنان تشیع برای تکثر فرزند تلاش می‌کنند تا در آینده نه چندان دور جمعیت ایران را از اکثریت تشیع انداخته و کانون خانواده تضعیف و خانواده‌ها از یکدیگر جدا شده و ازدواج‌ها دیر و تعداد فرزندان کم باشد.

وی ادامه داد: بهترین فرد کسی نیست که در اداره و محیط کار بهترین باشد، اما در خانه بدترین باشد، از این رو پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید بهترین شما کسی است که برای اهل خانه و خانواده اش بهترین باشد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید برای خود سازی و جهاد با نفس باید در خانه انسان خوبی بود، از این رو کسی که در جهاد با نفس خود پیروز باشد و در خانواده انسان خوبی باشد در بیرون از خانه نیز انسان خوبی خواهد بود.

حجت الاسلام شاه فضل تمرد فرزندان از اولیا را نتیجه تربیت اشتباه درخانواده دانست و با اشاره به اینکه برخی تربیت اشتباه فرزندان خود را به جامعه ربط می‌دهند، افزود: بهترین فرزندان در بهترین خانواده‌ها تربیت می‌شوند و اگر پدر و مادر به وظایف خود نسبت به فرزندان عمل کنند و به فرزندان خود محبت کنند بهترین فرزندان را تحویل جامعه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه مردم بیشتر تشنه و گرسنه محبت هستند تا اینکه تشنه و گرسنه غذا باشند، گفت: اگر بهترین امکانات رفاهی را در اختیار فرزندان خود قرار دهند، اما به آن‌ها محبت نداشته باشند نمی‌توان انتظاری از چنین فرزندی داشت.

دبیر جامعه روحانیت کاشان بهترین محیط را برای تربیت فرزندان را خانه و خانواده دانست و اظهار داشت: بهترین تربیت کننده فرزند، پدر و مادرهستند.

به گفته وی گفتار پدر و مادر فرزندان را تربیت نمی‌کند بلکه تربیت فرزندان متأثراز رفتار‌های پدر و مادر است و فرزندان توجه ندارند پدر و مادر چه می‌گویند بلکه توجه آنها به عملکرد پدر و مادر است.

حجت الاسلام شاه فضل با تأکید بر اینکه مردم را بدون زبان و با عمل و رفتار دعوت به کار خیر کنید، اظهار داشت: ۸۰ درصد تربیت فرزندان برعهده پدر و مادر است.

وی افزود: یکی ازآسیب‌ها و چالش‌های تربیت فرزندان در عصر حاضر عدم اختصاص وقت برای فرزندان از سوی پدر و مادر است که در تحقیقات اعلام شده میزان گفت و گوی روزانه پدر و مادر با فرزندان سه دقیقه است، اما برای تماشای تلویزیون روزانه حدود ۴ ساعت و برای فضای مجازی چندین برابر وقت هزینه می‌شود.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: پدر و مادر اگر خواهان تربیت صحیح فرزندان خود هستند باید برای فرزندان خود وقت بگذارند و کسی که برای فرزندان خود وقت می گذارد بالاترین لذتی را می برد. 

به گفته وی پدران و مادران به دلیل اینکه لذت وقت گذاشتن برای فرزندان خود را نچشیده اند برای وقت گذاشتن فرزندان خود نیز اهمیت قائل نیستند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات