۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۱۹۷۷۰
حجت الاسلام الیاسی:

باید از همت های بلند در واقعه کربلا درس بگیریم

باید از همت های بلند در واقعه کربلا درس بگیریم
کارشناس دینی گفت: باید به کربلا و همت های بلند نگاه کنیم و آنها را بشناسیم و باید دانست که در کربلا همت ها و عزم ها بلند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی الیاسی در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در هیئت فاطمیون قم اظهار داشت: امام حسین(ع) دوست ندارد گناهی از جوانی سربزند، چرا که در این صورت از چشم سید الشهدا(ع) می افتد و باید مراقب باشیم.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند خدا در امور زندگی بالاترین ها را دوست دارد یعنی اگر به دانشگاه رفتی، فرد لایق و متخصص و استاد دانشگاه شویم و در حوزه طلبه درس خوان خوبی شویم و اگر در حرفه ای تخصص پیدا کردیم، بهترین ها شویم.

این کارشناس دینی تصریح کرد: کسانی که امام حسین(ع) در کربلا به دور خود جمع کرد، در اوج بودند و همه در جنگ، بیان و موعظه و یاری امام بهترین بودند؛ بنابراین باید به کربلا و همت های بلند نگاه کنیم و آنها را بشناسیم و باید دانست که در کربلا همت ها و عزم ها بلند بود.

وی با اشاره به فرمایشی از امام سجاد(ع) در خصوص فضائل حضرت اباالفضل(ع) افزود: آن حضرت فرمودند عموی من عباس نزد خدا مقامی دارد که همه شهدا غطبه مقام ایشان را می خورند.

حجت الاسلام الیاسی اظهار داشت: وقتی انسان فرد موفقی را می بیند، رمز موفقیت او را می پرسد؛ در روایات آمده که هر کسی دون همت باشد، در دیگر مسائل در درجه پایین خواهد بود.

وی با اشاره به همت بلند حضرت اباالفضل(ع) گفت: اگر کسی همت پایینی داشته باشد سایر فضایلش از بین می رود؛ امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه می فرمایند خدایا من به همتی بده که مرا به تو برساند.

سخنران هیئت فاطمیون قم تصریح کرد: امام سجاد(ع) فرمود "اگر یکی از سه مورد کم همتی، چاره اندیش نبودن و اندیشه نکردن در کسی باشد، به جایی نمی رسد؛ در دعای قنوت نماز عید فطر اشاره شده که یکی از نشانه های بندگان صالح خدا، بلند همتی است.

وی شجاعت را از ثمرات بلند همتی دانست و خاطرنشان کرد: از حضرت عباس(ع) بخواهید که به ما یاد دهد که در لشکر امام زمان(عج) یاری گر باشیم، نه سیاهی لشکر./822/ج

مهدی فلاحی
ارسال نظرات