۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۶
کد خبر: ۶۱۹۷۷۳
حجت الاسلام تبریزی:

گریه برای سیدالشهدا انسان را نجات می دهد | تحت تأثیرفضاسازی ها قرار نگیریم

گریه برای سیدالشهدا انسان را نجات می دهد | تحت تأثیرفضاسازی ها قرار نگیریم
استاد حوزه علمیه قم با ابراز تأسف از برخی فضاسازی ها علیه عزاداری و گریه برای اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع)، تأکید کرد که گریه برای سیدالشهدا(ع) انسان را نجات می دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر تبریزی استاد حوزه علمیه قم یکشنبه شب در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی در هیأت خادم الرضا(ع) قم با اشاره به اهمیت اشک برای امام حسین(ع) با استناد به آیات و روایات گفت: گریه و عزاداری برای اهل بیت(ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) سبب پاکی و نورانیت انسان می شود.

وی افزود: بزرگداشت عزاداری اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) از شعائر مهم دینی است که جامعه اسلامی باید به آن اهتمام لازم را داشته باشد، گریه برای مظلومیت امام حسین(ع) امری الهی و بر مبنای دستور اهل بیت(ع) است.

فرزند مرحوم آیت الله تبریزی با بیان این که گریه بر مصیبت امام حسین(ع) گناه را از بین می برد و به انسان نورانیت می دهد، اظهار داشت: گاهی شیطان بر انسان ها احاطه پیدا می کند و انسان را از مسیر صحیح به مسیر انحرافی می کشاند اما انس با مجلس عزاداری امام حسین(ع) و اشک بر سیدالشهدا(ع) سبب مغلوب شدن شیطان و بخشیده شدن گناهان خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از عنایات خداوند متعال همین بخشش گناهان از راه هایی مانند عزاداری اهل بیت(ع) است، البته اگر کسی حق برادر دینی خود را ضایع کند ابتدا باید رضایت او را به دست آورد و الا بخشیده نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ضایع کردن حقوق دیگران با توبه حل نمی شود، ابراز داشت: بر اساس روایات انسان حتی اگر خلافی از برادر دینی خود دید تا 70 بار باید آن را توجیه کند و حق ندارد نسبت های نادرست بدهد.

وی عنوان کرد: گناهان انسان با استغفار حل می شود اما تضییع حقوق برادران دینی را نمی تواند با استغفار حل کرد؛ گریه بر مصیبت اهل بی(ع) سبب حسن عاقبت انسان می شود و ابقای اسلام و تشیع به همین مجلس عزاداری ها و گریه ها است.

حجت الاسلام تبریزی خاطرنشان کرد: اگر تشیع باقی مانده به گریه حضرت زهرا(س)، زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) و شیعیان اهل بیت(ع) است، مبادا عده ای جاهل و نادان مردم را فریب دهند و بگویند چقدر گریه و عزاداری می کنید، ما با گریه و عزاداری شعائر الهی را گرامی می داریم.

وی با اشاره به خاطره ای از مرحوم آیت الله تبریزی اضافه کرد: مرحوم پدر ما دستمالی برای اشک روضه ها داشتند، ایشان 3 روز قبل از رحلتشان به بنده فرمود من هیچ چیز جز همین دستمال های اشک روضه ندارم و این دستمال ها را با من دفن کنید تا ما را نجات دهد.

تعداد بازدید : 4
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
آخوند که با سواد باشه حرفش به دل می شینه مرحبا به بیان شیوای ایشان
1
0