۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۱۹۷۷۵
استاد حوزه علمیه:

مجالس عزای سیدالشهدا کیمیای سعادت است + فیلم

مجالس عزای سیدالشهدا کیمیای سعادت است + فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: بکوشیم فرصت گرانبهای حضور در مجالس عزای سیدالشهدا(ع) و پیروی از درس‌های قیام کربلا را از دست ندهیم و از اهل حسرت در قیامت نباشیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از سمنان، حجت الاسلام سید حسن سبزواری شب گذشته در جمع عزاداران حسینی حسینیه اعظم معصوم زاده و در جوار آستان مقدس امامزادگان عبدالعالی و عبدالمعالی (علیه السلام) اظهار داشت: داشتن آرزو‌های مختلف تقریباً از ویژگی‌های همه انسان‌ها است، اما قرآن کریم مفهوم دیگری را غیر از آرزو باعنوان حسرت مطرح نموده، حسرت زمانی رخ می‌دهد که شخص می‌گوید کاش این کار را انجام داده بودم یا کاش در این مسیر حرکت نموده بودم و یا بالعکس‌ای کاش این عمل را مرتکب نشده بودم یا چنین تصمیمی نمی‌گرفتم.

این کارشناس مذهبی افزود: یکی از اسامی روز قیامت، روز حسرت است، دنیا دار عمل و قیامت یوم الحساب است، همانا فرصتی برای جبران مافات نیست و دیگر کاری از دست انسان برنمی آید؛ حال سؤال این است که چرا حسرت می‌خوریم؟ ممکن است در برخی موارد دلیل این باشد که اثر عملی را نمی‌دانیم.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: به طور مثال در قیامت متوجه آثار نورانی صلوات می‌شویم و می‌بینیم که خداوند چه ثواب سرشاری را بخاطر صلوات بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) عطا می‌کند، پس حسرت می‌خوریم که چرا بیشتر این ذکر نورانی را بیان نکرده ایم و یا گناهکاران پرونده اعمال خود و عذاب‌های نتایج اعمالشان را می‌بینند و حسرت می‌خورند که کاش از این گناه چشم پوشی کرده بودم.

حجت الاسلام والمسلمین سبزواری خاطرنشان کرد: و در قیامت همه حسرت می‌خورند نسبت به کوتاهی نسبت به " جنب الله "، همانا منظور از جنب الله حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) است، آنکه تمام اعمال با ولایت او سنجیده می‌شود، پس آنانکه نسبت به پیروی و حمایت از ولایت و اهل بیت (ع) کوتاهی کنند، بی تردید اهل حسرت هستند.

وی با بیان اینکه بهترین توصیف از جایگاه امام حسین (ع) و عزاداری و اشک ریختن بر شهادت مظلومانه آن حضرت و اصحاب و یارانش و اسارت خانواده و فرزندانش را باید در کلام حبیب بن مظاهر (سلام الله علیها) جستجو کنیم، وقتی میرزای شیرازی (رحمه الله علیه) ایشان را در خواب دید و پرسید آیا می‌خواهی به دنیا برگردی؟ حبیب گفت آری، برای سه چیز؛ صلوات بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله)، آب دادن به تشنگان و حضور در مجالس اباعبدالله (علیه السلام) و گریه کردن بر مصیبت شهادت امام حسین (علیه السلام)؛ حال نکند ما این فرصت گرانبها که همچون کیمیای سعادت است را از دست دهیم و از اهالی حسرت در آخرت باشیم.

این کارشناس مذهبی با برشمردن نام بسیاری از خواص زمان امام حسین (علیه السلام) همچون توابین که پس از شهادت حضرت سیدالشهدا به دلیل یاری نکردن به موقع امام زمان خود دچار حسرت شدند، افزود: چشم و گوش بازکنیم و پیام شهدایی که در راه حفظ اسلام و مکتب اباعبدالله (علیه السلام) جان و زندگی خود را فدا کردند را بشنویم که به ما می‌گویند، پیش از آنکه نامه اعمال بسته شود به فکر خودتان باشید. /۹۷۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 12
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 10
جواد رمضانیان
ارسال نظرات