۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۱۹۷۷۹
حجت الاسلام علوی تهرانی:

نجات اخروی انسان در شناخت و معرفت نسبت به امام معصوم است

نجات اخروی انسان در شناخت و معرفت نسبت به امام معصوم است
استاد حوزه علمیه درباره شناخت امام معصوم و رابطه آن با ایمان و نجات آدمی، گفت: انسان ولایتمدار تسلیم امر ولی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شب تاسوعای حسینی در مسجدامیر(ع) برگزار شد، گفت: خطر بازگشت به دوران جاهلیت جامعه بعد از رسول خدا(ص) را تهدید می کرد از این رو لازم بود یک ملاک و شاخصه ای به امت اسلامی ارائه شود تا آنان خود را با آن ارزیابی کنند.

وی با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص) ادامه داد: حضرت می فرمایند: هر کسی که امام زمانش را نشناسد و از دنیا برود گویی به مرگ جاهلی مرده است؛ زمانی که پیامبراکرم(ص) رحلت فرمودند و جریان سقیفه دست به کودتا زد امت دچار انحراف جاهلی شدند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه انحراف در جاهلیت به سه شکل تقسیم می شود اما نتیجه آن یکی است، ابراز کرد: انحراف جاهلی به سه صورت جهالت، کفر و نفاق ظهور پیدا می کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه کافران از رحمت خداوند به دور هستند، اظهار داشت: کافران کسانی هستند که حق را شناختند و با انکار آن از دنیا رفتند قرآن کریم می فرماید: هرگز عملی از آنان پذیرفته نمی شود و کسی در قیامت نمی تواند از آنان شفاعت کند.

وی ادامه داد: براساس آیات الهی کسانی که سقیفه برپا کردند و منکر غدیر شدند خداوند هرگز از آنان نمی گذرد، بنابراین هر کسی که از امام زمانش جدا شود ملعون است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با تاکید بر اینکه انسان باید نسبت به مساله امامت باور و یقین قلبی داشته باشد، عنوان کرد: کسی اگر نسبت به امام معصوم باور محکم و معرفت صحیح داشته باشد در مقابل ایشان قد علم نمی کند و سراسر تسلیم محض می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مقصود از معرفت داشتن به امام معصوم تسلیم بودن در برابر ایشان است؛ افراد کمی تسلیم امام معصوم هستند همچنین هیچ انسانی حق ندارد  نسبت به فعل امام معصوم انقلت بیاورد.

وی فهم روایات ائمه اطهار(ع) را بسیار مهم دانست و گفت: روایت است اهل ایمان با فهم روایات می توانند به بالاترین مراتب ایمانی دست یابند. امام محمدباقر(ع) می فرمایند: ارزش و مرتبه هر انسانی به تسلیم بودن او است؛ از این رو برای معرفت یافتن به امام معصوم شناخت، باور قلبی و تسلیم بودن لازم است.

حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان خاطرنشان کرد: ایمان و عمل صالحی در قیامت قبول می شود که با معرفت و شناخت نسبت به اهل بیت(ع) انجام شده باشد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات