۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۱۹۷۸۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

رأی ۲۴ میلیونی نشانه محبوبیت نیست | واکنش به هجمه برخی از نمایندگان مجلس

رأی ۲۴ میلیونی نشانه محبوبیت نیست | واکنش به هجمه برخی از نمایندگان مجلس
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با انتقاد از جوسازی ها درباره سخنان چندی پیش خود گفت: جریانات شارلاتانیزم سیاسی حق حضور در عرصه سیاست را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، در جمع عزاداران حسینی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: جریانات شارلاتانیزم سیاسی حق حضور در عرصه سیاست را ندارند.

وی افزود: همین‌ها با دوقطبی کردن جامعه طرف مقابل را ارزشی و خود را واقع بین معرفی می کنند در حالی که این سخن دروغ است اگر مقصودشان از ارزشی بودن دینی است دین بر واقع بین بودن تاکید می کند؛ اگر بنای یک شخصیت سیاسی بر دروغگویی و دروغ بستن به دیگران استوار باشد چرا ملت باید علاف او باشند، چرا باید چنین افرادی مجاز باشند وارد عرصه سیاست شوند؟

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه دین باید طبق دستورات قرآن تبلیغ شود، بیان کرد: اینکه در جامعه اسلامی مردم بی دینی کردن را مساوی با حماقت کردن ندانند نشان دهنده ضعف حوزه علمیه در آموزش دین است مگر در قرآن کریم نیامده کسی جز انسان احمق، بی دینی نمی کند؟؛ آیا امروز مردم جامعه بی دینی را مساوی با حماقت و دینداری را نشانه هوشمندی و عقلانیت می دانند؟

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ماه محرم الحرام را زمان تامین منافع ملت و اجرای عقلانیت در مدیریت جامعه بیان کرد و ادامه داد: تمام ارزش ماه محرم به این است که امام حسین(ع) در این ایام جان مبارک خویش را نثار کردند تا جامعه اسلامی عقلانی اداره شود.

وی با بیان اینکه بیکاری مردم مساوی با ذلیل شدن ملت است، عنوان کرد: استقلال اقتصادی مایه عزت نفس آدمی می شود و اسلام خواستار این عزت نفس فردی و اجتماعی است؛ این تامین منافع بیانگر عقلانی بودن دین اسلام است.

شفاف سازی مجلس امری عقلایی است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه شفاف سازی مجلس یک امر قطعی عقلایی است، بیان کرد: شفاف سازی آرا به طور قطع رخ خواهد داد اگر این گروه موجود لیاقت آن را نداشته باشند گروه بعدی مجبور است که این کار را انجام دهد ولی فریاد بنده از جهت امر به معروف به خاطر توهین هایی بود که برخی اعضای هیأت رییسه مجلس به ملت کردند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: آنان دلایلی برای عدم شفافیت آرای نمایندگان ارائه کردند که آن دلایل توهین به ملت است، نخستین توهین این بود که گفتند در حال حاضر مردم رشد لازم را برای اجرای این مسأله ندارند؛ این توهین نیست؟ اینکه می گوییم شما چه غلطی می کنید توهین است؟ آنان هر غلطی کنند توهین نیست؟

وی افزود: مجلسی هایی که غصه این توهین را می خورند این توهین را خودشان به خودشان کردند که چنین هیات رییسه ای را انتخاب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: توهین دیگر این بود که آنان مردم را به گروه فشار تقسیم می کنند، آیا این تهمت زدن به مردم به عنوان گروه فشار و شعبه شعبه کردن ملت توهین به مردم نیست؟ در مجلس شورای اسلامی هر توهینی انجام شود اشکالی ندارد! کسی بیاید بگوید در مجلس شواری اسلامی چه غلطی می کنید توهین است؟

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه اضافه کرد: چطور نمایندگان مجلس می توانند به منتقدان خودشان توهین کنند چرا نمایندگان جلوی توهین و تهمت برخی نمایندگان مجلس را نمی گیرند؟ آیا امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی مرده که از امر به معروف و نهی از منکر دیگران ناراحت می شوند.

وی افزود: اگر شما نمایندگان مجلس به ملت احترام بگذارید این مردم سریع تر به اهداف خودشان می رسند؛ اینکه می گویید کسانی که به دنبال شفافیت سازی هستند اهداف سیاسی دارند! توهین به ملت نیست؟

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: تمام مفاسد مالی ناشی از آرا و افکار سیاسی مسؤولان و گفتار سیاسی آنان است ولو اینکه خودشان دست کج نباشند. خوارج انسانهایی دست پاک و زاهد بودند ولی علیه عدالت قیام کردند و با تضعیف عدالت علوی زمینه را برای رانت خوارهای پلید آماده ساختند؛ هر گونه خروج خوارج مسلک گونه ای مثل خروج فتنه 88 زمینه فسادها، رانت ها، بخور بخورها و بدبختی های داخلی و خارجی را فراهم می کند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه اضافه کرد: زمانی که عده ای بیایند و در جایگاه مدیریت اقدام به سست کردن ساختارهای نظام کنند صد دستگاه قوه قضاییه هم بیاید نمی تواند رانت خواری ها را کنترل کنند؛ برای آن مجلس خجالت آور است که یکی از نمایندگان این سخنان را به تمامیت خواهی متهم می کند، جالب این است که آن نماینده خودش مسؤول کمیسیون شفافیت باشد و به منتقد رد شفافیت آرای نمایندگان تهمت بزند، جالب در این است که مجلس شورای اسلامی مانع یاوه سرایی های نماینده های بی‌بی‌ سی‌چی نمی شود.

وی گفت: می طلبد شورای نگهبان با بررسی پرونده ها اجازه ندهند کسانی که در پرونده آن ها شقه شقه کردن ملت و استفاده از کلمات سخیف دو قطبی کردن ها وجود دارد به عنوان رؤوسای مملکت بالا بیایند.

رأی 24 میلیونی بیانگر محبوبیت نیست

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه مدیر سیاستمدار باید محبوب مردم باشد، ابراز کرد: آقای رییس جمهور 24 میلیون رای آورد این تعداد رأی دلیل بر مقبولیت وی بود اما دلیل بر محبوبیت نبود؛ ما دوست داریم در جامعه ایده آل که فضای سیاسی آن صحیح است رییس جمهورش محبوب باشد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: عدم محبوبیت رییس جمهور را می توان در فراخوانی که برای انصراف از یارانه ها صادر کرد دید؛ نتیجه این فراخوان آن بود که اکثر مردم توجهی به سخن وی نکردند، اگر رییس جمهور محبوب بود مردم خودشان را برای سخنش فدا می کردند. کسی می تواند محبوب مردم باشد که خودش نیز مردم را دوست داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یک مسؤول باید خودش را خادم ملت بداند، گفت: اگر مسؤولی خودش را خادم ملت بداند و خالصانه به مردم خدمت کند ملت عاشق او می شوند؛ در اصل مدیریت، محبت یک امر درونی و بسیار فوق العاده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه مسؤولان باید در حد ضعیف جامعه زندگی کنند، ابراز کرد: مسؤولی چنین زندگی می کند که عاشق مردم باشد و همانند پدری مهربان به مردم خدمت کند./813/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
مرحبا به این لسان
اخوی خدا قوت حرف دل مردم را گفتی
1
0
فاطمه فرح زادی
Iran, Islamic Republic of
۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
بسیار عالی، خداقوت حاج اقای پناهیان، اجر شما با مادرسادات که اینگونه حرف دل مردم را می گویید
1
0