۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۱۹۷۸۴
استاد حوزه علمیه:

ظلم ستیزی جلوه شخصیتی امام حسین در روز عاشورا بود

ظلم ستیزی جلوه شخصیتی امام حسین در روز عاشورا بود
حجت الاسلام مظفری میانجی بزرگ ترین درس عاشورا را ظلم ستیزی بیان کرد و گفت: ظلم ستیزی جلوه شخصیتی امام حسین(ع) در روز عاشورا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سهراب مظفری میانجی نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران، به مناسبت تاسوعای حسینی در حسینیه حضرت علی اصغر(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان باید امر الهی را برخاسته های خود ترجیح دهد تا افعال او ماندگار شود و قیام امام حسین(ع) دارای چنین ویژگی بود.

وی با اشاره به اینکه مغرضین با تخریب قداست انگیزه قیام آن حضرت درصدد نابودی اعتقادات و باورهای دینی و اسلامی جوانان هستند، ادامه داد: امام حسین(ع) برای دستیابی به قدرت و حکومت قیام نکردند.

حجت الاسلام مظفری میانجی با استناد به کلام امام حسین(ع) در خطبه منا، ابراز کرد: حضرت در این سخنرانی هشدار دهنده با مخاطب قرار دادن جمع نخبگان، علما و دانشمندان شهرهای مختلف بلاد اسلامی می فرمایند: خدایا، تو می دانی که آنچه ما انجام داده ایم، از هر نوع اقدامات بر علیه دستگاه حاکم به سبب سبقت جویی در فرمانروایی و افزون طلبی در دستیابی به متاع ناچیز دنیا نبوده و نیست.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران ادامه داد: همچنین حضرت خطاب به برادرشان محمد بن حنفیه، عنوان می کنند، من از روی سرمستی و گستاخی و تبهکاری و ستمگری از مدینه خارج نشدم بلکه برای طلب اصلاح در امت جدم حرکت کرده ام.

وی افزود: همچنین حضرت فرمودند: می خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و به سیره جدم و پدرم عمل کنم؛ پس از رحلت رسول خدا(ص) امت اسلامی دچار انحراف شدند و با کنار گذاشتن مساله ولایت، عمده خواص و صحابه و تابعین به دنبال رفاه طلبی و اشرافی گری و عافیت طلبی و بی تفاوتی کشیده شدند و حاصل آن بی تفاوتی مردم نسبت مباحث دینی و مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه بود.

حجت الاسلام مظفری میانجی با تاکید بر اینکه قیام عاشورا بقای اسلام را تا ابد تضمین کرد، اظهار داشت: امروز قرن ها از شهادت حضرت می گذرد و همچنان محبت امام حسین(ع) در قلوب محبانش جریان دارد و حسب فرمایش پیامبر اکرم(ص) تا روز قیامت هم ادامه خواهد داشت.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران با بیان اینکه خداوند نهضت سرخ حسینی را تا قیامت ماندگار کرد، گفت: امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در روز عاشورا با نثار جانشان از اسلام دفاع کردند و خداوند نیز یاد آنان را در قلوب مومنان ماندگار کرد.

وی بزرگ ترین درس عاشورا را ظلم ستیزی و زیر بار ستم نرفتن بیان کرد و گفت: ظلم ستیزی یکی از درس های مهم واقعه عاشورا و جلوه شخصیتی امام حسین(ع) بود./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات