۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۱۹۷۸۵
آیت الله میرباقری:

کفار و منافقین محور حزب شیطان هستند

کفار و منافقین محور حزب شیطان هستند
آیت الله میرباقری حزب الله و حزب شیطان را دو جریان اصلی عالم دانست و گفت: کفار و منافقین محور حزب شیطان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مهدی میرباقری در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی هیئات ثارالله قم که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن کریم کتاب سر است، عنوان کرد: قسمت عمده ای از قرآن کریم را تنها امام معصوم در می یابد.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه دو جریان اصلی در عالم وجود دارد، گفت: حزب الله و حزب شیطان دو جریان اصلی در عالم هستند که حزب الله بر محور اوتوا العلم و حزب شیطان بر محور کفار و منافقین تشکیل می شود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: کفار و منافقین به دنبال این بودند که از طریق نجوا به طرح پیامبر(ص) برای جهان پی ببرند و برای مقابله با آن برنامه ریزی کنند.

وی افزود: کسی که می خواهد اهل نجوای با پیامبر(ص) و دریافت اسرار از ایشان باشد باید بار آن را به دوش بکشد و هزینه آن را بپردازد.

آیت الله میرباقری با اشاره به ماجرای صدقه دادن برای نجوای با پیامبر(ص) تکلیف صدقه دادن دارای وجوه ظاهری و باطنی دانست و بیان کرد: هزینه باطنی نجوای با پیامبر(ص) غصب خلافت، هجوم به خانه، احراق بیت و شهادت حضرت زهرا(س) است که امیرالمومنین علی (ع) در همه این موارد صبر پیشه کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علم پیامبر(ص) به میزانی سنگین است که حتی صحابه ای مثل سلمان و پیامبری مثل ابراهیم تحمل برداشتن آن را ندارند، اظهار داشت: اهل نجوا و سر پیامبر شدن نیاز به ظرفیت خاصی دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسرار الهی امانت است و تنها به اهل آن امانت داده می شود، ابراز کرد: برخی از اهل نفاق به دنبال فراگیری این اسرار و استفاده از آن علیه پیامبر(ص) بودند.

وی با بیان اینکه محیط نجوای شیطان اختصاص به بیداری و عالم حس ندارد، گفت: شیاطین در عالم خواب وخیال هم موجب اذیت مومن می شود.

آیت الله میرباقری ایجاد فضای مجازی را برای وجود آوردن عالم خیال منفصل دانست و عنوان کرد: دشمنان در پی آن هستند که محیط نجوایشان تا خواب مومنین امتداد دهند و در این زمینه در حال طراحی هستند./1350/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات