۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۱۹۷۸۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

شعارهای عاشورا راهنمای حق جویان است

شعارهای عاشورا راهنمای حق جویان است
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه جریانات عاشورا درس و عبرت فروانی دارد، گفت: شعار های عاشورا راهنمای حق جویان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی که در مدرسه علمیه آیت الله خوانساری برگزار شد، با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) دانشگاهی است که باید درس ها و عبرت های آن فراگرفته شود، گفت: با دقت در جریانات کربلا صفات صبر، ایثار، فداکاری و ایمان به خدا به وضوح قابل مشاهده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به اینکه شعار های عاشورا را باید تابلو و راهنمای حق جویان باشد، عنوان کرد: جریانات عاشورا نشان می دهد چگونه ایمان به خدا و قیامت در یاران امام حسین(ع) نهادینه شده بود.

وی با اشاره به صفات برجسته حضرت ام البنین (س) عنوان کرد:عقیل برادر امیرالمومنین علی(ع)، حضرت ام البنین(س) را از یک خانواده شجاع برای ازدواج با امیر المومنین انتخاب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه شمر هم قبیله حضرت ام البنین بود و قرابت نزدیکی با ایشان نداشت، اظهار داشت: شمر امان نامه ای را که شخص دیگری را که از ابن زیاد گرفته شده بود را برای حضرت ابوالفضل(ع) آورد و با جواب دندان شکن ایشان و برادرانش مواجه شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه در روز تاسوعا حلقه محاصره دشمن تنگ تر شد، گفت: حضرت ابوالفضل(ع) و برادرانشان در جواب امان نامه گفتند: ما امان داشته باشیم و فرزندان رسول خدا امان نداشته باشند.

وی اظهار داشت: یکی از تعابیر امام حسین(ع) در مورد حضرت ابوالفضل(ع)، بنفسی انت است که این تعبیر امام معصوم تعبیر عجیبی است و نشانگر عظمت و مقام ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به اینکه حضرت ابوالفضل رشید و زیبا و ملقب به قمر بنی هاشم بوده است، عنوان کرد: تمامی صفاتی که به ایشان منسوب است به جهت شایستگی های ایشان بوده و درعین حال در مقابل امام حسین(ع) در نهایت خضوع و فروتنی بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه حضرت ابوالفضل 4 رجز در روز عاشورا در برابر دشمنان داشته اند، گفت: در یکی از این رجزها حضرت ابوالفضل(ع) خود را فدایی فرزند پاک رسول خدا می خواند./1350/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات