۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۶۱۹۸۰۷
آیت الله توکل:

مقابله با یزیدیان زمان پیام قیام سیدالشهدا است | از مسائل روز غافل نشویم

مقابله با یزیدیان زمان پیام قیام سیدالشهدا است | از مسائل روز غافل نشویم
نماینده خبرگان با تأکید بر این که باید اهداف قیام امام حسین(ع) را بشناسیم، گفت: انسان باید زمانه خویش را خوب بشناسد و با شمر و یزیدیان دوران خویش به مبازره بپردازد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در مراسم عزاداری روز تاسوعا حسینی که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، علما و طلاب در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، به بررسی عوامل دوری انسان ها از درگاه الهی پرداخت و گفت: خداوند ملائک را تک‌بعدی و دارای بعد عقل و مقام ثابت آفریده است؛ بنابراین صعود و تنزلی برای آن‌ ها قابل تصور نخواهد بود.

وی با بیان اینکه انسان دارای نفس لوامه و نفس اماره است و این دو نفس در درون در حال نزاع و درگیری هستند، ابراز کرد: اگر انسان نفس لوامه خویش را تقویت کند دارای بعد معنوی می‌شود و مقام او در درگاه الهی از ملک مقرب بیشتر خواهد شد؛ اما اگر نفس اماره و شهوات بر انسان چیره شود از حیوانات چهار پا بدتر خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به بررسی ریشه عوامل گناهان انسان پرداخت و بیان کرد: غفلت از خداوند، ضعف در اعتقادات و عذاب آخرت و صفات رذیله ریشه تمامی گناهان است؛ مردم از خطاهایی که انجام داده اند، باید توبه کنند و درصدد ریشه کن کردن و از بین بردن عوامل گناهان برآیند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات قرآن کریم درباره امتحان الهی ابراز کرد: خداوند در آیه 2 و 3 سوره عنکبوت می‌فرماید: آیا مردم پنداشتند که تا گفتند ایمان آوردیم رها می‌شوند و مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند؛ به یقین کسانی را که پیش از اینان بودند آزمودیم تا خدا آنان را که راست گفته‌اند معلوم و دروغ‌گویان را نیز معلوم دارد. 

آیت الله توکل به تببین پیام‌های این آیات پرداخت و عنوان کرد: خداوند به حرف و شعارهای انسان توجه نمی‌کند؛ بلکه عملکرد و رفتار انسان ملاک تقرب الهی را تشکیل می دهد؛ بنابراین میدان شعار گسترده است اما افراد کمی در مقام عمل بدان پایبند هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در تمام زمان‌ها رخدادهای تاریخ تکرار می‌شود، عنوان کرد: گریه و سوگواری بر امام حسین(ع) بسیار عمل پسندیده‌ای اما باید اهداف سیدالشهدا را از قیام شناخت؛ از این رو نباید همیشه در تاریخ 1400 سال پیش ماندگار ماند؛ بلکه انسان باید زمانه خویش را خوب بشناسد و با شمر و یزیدیان دوران خویش به مبازره بپردازد.

آیت الله توکل با بیان اینکه دشمنان قصد دارند که مسائل روز را بر مردم مشتبه کنند، بیان کرد: دشمنان می‌خواهند مردم از مسائل و رخدادها در جامعه روز غفلت کنند و بدان بی‌توجه و بی‌اهمیت بمانند و مردم در تاریخ و گذشته ماندگار باشند.

وی با بیان اینکه انسان باید ملاک حق را بشناسد و دنباله‌رو حق مداران باشد گفت: امام خمینی(ره) با یزید زمان خویش یعنی رژیم پهلوی مبارزه کرد و رهبر انقلاب نیز در برابر فتنه گران و سران آن ایستادگی کرد.

آیت الله توکل در پایان سخنانش بیان کرد: نباید مردم نباید تنها به حوادث 14 قرن پیش توجه داشته باشند؛ بلکه باید آن‌ها زمانه و مسائل روز جامعه را به خوبی بشناسند؛ در این صورت برای این افراد رخدادهای جامعه مشتبه نخواهد شد./998/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
میثم صدیقیان
ارسال نظرات