۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۱۹۸۱۲
آیت الله اراکی:

عده ای برای پوشاندن ضعف خود القا می کنند رهبری مانع حل مشکلات جامعه است

عده ای برای پوشاندن ضعف خود القا می کنند رهبری مانع حل مشکلات جامعه است
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با انتقاد از القای این که رهبری مانع حل مشکلات است، گفت: برخی برای رسیدن به اهداف خود مانند صدر اسلام رهبر جامعه را تحت فشار قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم عزاداری شب تاسوعا در حسینیه شهدای قم با بیان این که یاران با وفای امام حسین(ع) تمام زندگی و جان خود را فدای حضرت کردند، گفت: یاران مخلص حضرت اعلام کردند که هزاران بار بمیرند و زنده شوند باز هم در رکاب سیدالشهدا(ع) شهید خواهند شد.

وی افزود: این درحالی است که در صدر اسلام کسانی بودند که به بهانه های مختلف از فرمان جهاد رسول اکرم(ص) سر باز می زدند و اذن می خواستند تا شرکت نکنند، این گروه از افراد در واقع ایمان تصدیقی داشتند اما تسلیم نبودند و به پیمان نصرت امام عمل نکردند.

آیت الله اراکی با بان این که انسان باید پیمان نصرت و اطاعت با امام ببندد، اظهار داشت: باید با خدا و امام بیعت کرده و هرچه داریم برای یاری او بدهیم،  انفاق و نصرت دین خدا این است که هرجا دین الهی به کمک و یاری ما نیاز داشت با مال و جان خود دین را یاری کنیم و برای فرار از نصرت بهانه نیاوریم.

وی شیعیان حقیقی را وفادار به پیمان اطاعت و نصرت نسبت به امام دانست و ادامه داد: خداوند در سوره توبه افراد را به دلیل این که پیامبر را تحت فشار و عمل انجام شده قرار دادند و ایشان را مجبور به پذیرش خواسته خود کردند، مورد نکوهش قرار داده است.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به ماجراهای برجام و FATF ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در جریان برجام و دیگر مسائل خطوط قرمز و شرایط را به خوبی تبیین کردند اما اگر عده ای بخواهند رهبری را در تنگنا قرار دهند و به جامعه القا کنند که ایشان مانع رفاه مردم و ایجاد رابطه با دنیا است و اگر با خواسته ها موافقت کنند مشکلات حل می شود در واقع در صدد پوشاندن ضعف خود هستند و می خواهند همان کار برخی مسلمانان در صدر اسلام را انجام دهند و در صدد مجبور کردن رهبری به پذیرش خواسته خود هستند، نباید رهبر جامعه را تحت فشار قرار داد تا خواسته عده ای محقق شود.

وی عنوان کرد: امیرمؤمنان و امام حسن(ع) با همین حربه مجبور به پذیرش حکمیت و صلح شدند چرا که یارانشان، حضرات را در چنین شرایطی قرار دادند، شیعه واقعی کسی است که در همه شرایط پایبند به پیمان اطاعت و نصرت باشد و امام را مجبور به تسلیم و مصالحه نکند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به پذیرش قطعنامه از سوی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: حضرت امام چند ماه قبل از بحث قطعنامه بر ادامه جنگ تا سرنگونی صدام تأکیدکردند اما برخی شرایط و مسیر را به گونه ای بیان و ترسیم کردند که امام راهی جز پذیرش قطعنامه نداشت و فرمود که با پذیرش قطعنامه جام زهر را نوشیدم، چرا که امام می دانستند در ادامه صدام شکست خواهد خورد.

وی با اشاره به مواضع صریح رهبر معظم انقلاب در جریان برجام اضافه کرد: جامعه تراز اسلامی اجازه نمی دهد که رهبر دینی مجبور به پذیرش کاری شود، اگر عده ای این کار را کردند عذری نخواهند داشت و مسؤول خواهند بود، در جریان برجام مشاهده کردیم که برخی با وجود هشدارها و سخنان صریح رهبر انقلاب همین کار را انجام دادند و گفتند که کار با اشراف رهبری انجام شده است، در حالی که از ابتدا نباید برجام را امضا می کردیم.

آیت الله اراکی با بیان این که سستی یاران، رهبران دینی را با سختی مواجه می کند، گفت: شهدا برای عمل به پیمان خود در سخت رین شرایط جنگیدند و جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند، ما هم امروز وظیفه داریم سختی ها را تحمل کنیم و گوش به فرمان رهبری باشیم، چرا که اگر این دوران را به خوبی بگذرانیم آینده درخشانی خواهیم داشت.

وی افزود: امروز دشمنان ایران و اسلام به ویژه آمریکا و ترامپ در صدد از پای در آوردن ملت ایران هستند و به همین جهت مدام اعلام می کنند که ایرانی ها با من دیدار و مذاکره می کنند، جامعه اسلامی نباید اجازه دهد رییس جمهور ظالم آمریکا به خواسته شوم خود برسد چرا که در آن صورت با مشکلات جدی تری مواجه خواهیم شد.

محمد قمین
ارسال نظرات