۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۱۹۸۱۶
در پاسخ به منتقدان سخنرانی استاد پناهیان؛

عاشورا؛ وقت فریادهای انقلابی

عاشورا؛ وقت فریادهای انقلابی
مردم هر لحظه در انتظار اقدام و کار و حرکت های جدی از سوی دولت و مجلس هستند تا ببینند آفتاب طالع شان این بار از کدامین برجام دیگر طلوع خواهد کرد!

باشگاه نویسندگان حوزوی خبرگزاری رسا، هادی حمیدی

فریاد انقلابی و رسوا کننده حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان بالای منبر حسینی انتقاداتی را از سوی برخی نمایندگان مجلس به همراه داشت مبنی بر اینکه منبر پیغمبر جای فریاد کشیدن نیست یا چرا بالای منبر در ایام سوگواری بحث سیاسی می‌کنید؟ و یا ایشان منبری پاکتی است، نماینده‌ای هم افاضه فرمودند ایشان جوگیر شده و فلان...

برخی از مواجب بگیران توئیتری هم با عنوان عربده کشی روی منبر خواستند انتقاد پناهیان را به حرکتی جناحی و حزبی تقلیل دهند. همچنین برخی از متدینین عنوان کردند که ایشان باید با ادبیات و لحن بهتری انتقاد می‌کردند...

حال سوال کلیدی این است اگر بالای منبر پیغمبر و در روضه حضرت سیدالشهدا که احیاگر اسلام و قرآن هستند و برای حقانیت و روشنگری مردم فریاد نکشیم و مجلس شورایی را که از خاصیت افتاده و برخی از نمایندگان ابن الوقت و نان به نرخ روز خور و رانت خوار را رسوا نکنیم یا حداقل نهیبی به آن‌ها نزنیم پس کجا باید این فریاد و مطالبه انجام گیرد؟

این فریاد‌های انقلابی در زمانی بر مجلسیان کشیده شده که کارد به استخوان ملت رسیده و مردم هر لحظه در انتظار اقدام و کار و حرکت های جدی از سوی دولت و مجلس هستند تا ببینند آفتاب طالع شان این بار از کدامین برجام دیگر طلوع خواهد کرد!

گاهی به نظر می‌رسد که برخی از همین منتقدان از اهل بیت علیهم السلام هم حزب اللهی‌تر می‌شوند و یا از پاپ کاتولیک تر؟! در حالی که تاریخ تشیع پر است از این نوع فریاد‌های انذاردهنده! از فریادهای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در خطبه انقلابی و تاریخی اش در مسجد مدینه، از خطبه‌های امیرالمومنین علی علیه السلام در کوفه، از سخنان امام حسین علیه السلام و حضرت قمر بنی هاشم در مکه و از خطبه های حضرت زینب کبری و امام سجاد علیه السلام در کوفه و شام؛ و همه اینها برای جلوگیری از انحراف امت بود.

چگونه است که اگر امروز یک مبلغ دینی بر فراز منبر «یا اشباح الرجال ولا رجال» سر بدهد به باد انتقاد گرفته می‌شود؟ آن هم خطاب به مجلسی که معجزاتی همچون تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام نافرجام و خسارت محض در کارنامه دارد و رانتخوار بازار خودرو از آستینش بیرون می‌آید.

برخی نمایندگان که به سوگند خویش وفادار نمی‌مانند و نمانده اند با یک افطاری چرب و نرم و دریافت سکه و آپارتمان در مسیر نظارت دولت کم‌فروشی می‌کنند و در برابر زیاده خواهی استکبار سکوت.

پس چگونه می‌توان گام دوم انقلاب اسلامی را به درستی برداشت اگر واعظان و سخنوران مردمدار و انقلابی از "امر به معروف و نهی از منکر" دست بردارند؟!/918/ی703/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
احسنت بر این قلم انقلابی
خدا قوت برادر
1
0
فاطمه فرح زادی
Iran, Islamic Republic of
۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
بسیار عالی، واقعا حرف دل مردم را گفتند ولی یزیدیان زمان تحمل شنیدن ندای حق را ندارند
1
0