۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۶۱۹۸۱۷
آیت الله علم الهدی:

امام حسین مظهر خدا، دین و شریعت است

امام حسین مظهر خدا، دین و شریعت است
نمیانده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: قمر بنی هاشم به گونه ای به عبودیت خدا رسیده بود که عاشق خدا بود و این عشق را به سیدالشهدا به عنوان مظهر خدا بروز داده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران عزادار روز تاسوعا را متعلق به ابوالفضل العباس بیان کرد.

وی به جایگاه ویژه حضرت ابولفضل العباس در نزد امام حسین(ع) اشاره و اظهار کرد: سیدالشهدا(ع) در روز تاسوعا به حضرت عباس می فرماید:«جانم به فدایت ای برادر» حال این عباس کیست که امام حسین(ع) که حجت بالغه الهی و خلیفه پیامبر(ص) است و از روی هوا و هوس حرف نمی زند و هر چه می گوید از حق است چنین قمر بنی هاشم را خطاب می کند همچنین وقتی به برادر می فرماید: «جانم به فدایت» از روی احساس نیست بلکه جریان حساب شده است.

آیت الله علم الهدی به خصوصیت ویژه حضرت عباس اشاره و بیان داشت: حضرت عباس در عشق حق به گونه ای آکنده شده بود که مانند آهن تفت دیده ای که وقتی در میان آتش قرار می گیرد و خاصیت آتش را پیدا می کند، عشق قمر بنی هاشم نسبت به سیدالشهدا چنین بود.

امام جمعه مشهد افزود: شخصیت حضرت عباس موجب شده که روز تاسوعا را روز ابوالفضل العباس بدانیم چون هم سیدالشهدا(ع) به قمر بنی هاشم می فرماید:«جانم به فدایت» و هم این که حضرت عباس دارای چنان هیبتی است که وقتی در روز تاسوعا لشکر سی هزار نفری عمر سعد به لشکر 72 نفری امام حسین حمله می کند با چنان هیبتی جلوی لشکر دشمن می ایستد که این لشکر در جا میخکوب ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت ویژه حضرت عباس به خاطر شجاعت یا سینه ستبر و یا جنگجویی حضرت نیست بلکه به این خاطر است که جریان قمر بنی عاشق عشق به حق و مظهر حق در درون جان او وجود داشت و علاقه به سیدالشهدا(ع) علاقه برادری نبود بلکه به گونه ای به عبودیت خدا رسیده بود که عاشق خدا بود و این عشق را در مظاهر خدا بروز می دهد و قمر بنی هاشم این عشق را به سیدالشهدا به عنوان مظهر خدا بروز داده بود.

آیت الله علم الهدی با بیان این که امام زمان مظهر خدا، دین و شریعت است، گفت: پیامبر(ص) اوج دلدادگی به خدا در نماز را دارد و این عشق را در مظهر نشان می دهد چنانچه که وقتی امام حسین بن علی(ع) که به ظاهر طفل سه ساله است و در هنگام سجده بر پشت پیامبر قرار می گیرد، رسول خدا سجده را طولانی می کند تا این طفل از پشت ایشان پایین بیاید که با توجه به این که امام حسین(ع) مظهر عشق خدا است، پیامبر(ص) در سجده این عشق به خدا را به مظهر خدا متبلور ساخته است.

نماینده خبرگان رهبری در ادامه با مقتل خوانی روز تاسوعای حسینی به شجاعت حضرت عباس(ع) اشاره و ابراز کرد: قمر بنی هاشم وقتی به آب می رسد با وجود این که روزها در تشنگی بود اما چنان عشقی به امام حسین(ع) داشت که آب ننوشید و با لب تشنه آب برای لشکر حسین(ع) آماده کرد و از فرات بیرون رفت./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات