۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۱۹۸۴۵
مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت امیرالمؤمنین کاشان:

حرکت و قیام امام حسین سیاسی بود

حرکت و قیام امام حسین سیاسی بود
حجت الاسلام حسن زاده گفت: برخی که مدعی هستند منبر نباید سیاسی باشد هنوز نمی دانند حرکت و قیام امام حسین سیاسی بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده دوشنبه شب در مراسم سوگواری امام حسین (ع) درهیات حافظان قرآن و نهج البلاغه مؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان، خوردن غم انقلاب اسلامی را ممدوح و دارای ثواب دانست و افزود: خوردن غم آرمان‌های انقلاب اسلامی نیز دارای ثواب است.

وی با تأکید براینکه باید به پای نظام ایستاد گفت: برخی که مدعی هستند منبر نباید سیاسی باشد هنوز نمی‌دانند حرکت و قیام امام حسین سیاسی است.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه با اشاره به حکمت ۱۴۲ نهج البلاغه و کلام نورانی امیرمومنان (ع)، ابراز کرد: امیرمومنان (ع) در این حکمت به پیری زود رس اشاره کرده است و می‌فرماید، داشتن غم نصف پیری است.

وی ادامه داد: امیرمومنان (ع) در حکمت ۱۴۲ نهج البلاغه به تأثیر غم و اندوه به روح و جسم انسان اشاره کرده است که غم و اندوه هرچند اگر جوان باشید، اما انسان را پیر می کند و در جوانی محاسن را سفید و قوای بدنی را تحلیل می‌دهد و به لحاظ فکری و روحی نیز انسان احساس پیری می‌کند.

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت امیرالمؤمنین کاشان گفت: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، تا جایی که می‌توانید از غم و اندوه دنیا و از تأثیرات آن خود را دور نگه دارید، ضمن اینکه برخی اوقات غم و اندوه‌ها اجتناب ناپذیر است و اسباب غم و اندوه نیز متفاوت است.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: نمی‌توان از داشتن برخی غم و اندوه‌ها از جمله غم دین و نماز و روزه و حجاب خانواده فرار کرد درغیر این صورت مسلمان نیستیم.

وی افزود: از پیامبر اکرم (ص) سؤال شد چرا محاسن شما زود سفید شده است می‌فرماید، «شیّبتنی سورة هود» سوره هود و واقعه من را پیر کرد و این در حالی است که خداوند به پیامبردستور می‌دهد در برابر مشرکان باید عنود و لجوج و صبر و استقامت کنید.

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت امیرالمؤمنین کاشان گفت: امروز نیز «ﻓَﺎﺳْﺘَﻘِﻢْ ﻛَﻤَﺎ ﺃُﻣِﺮْﺕَ» در زمان حاضر مصداق دارد و ما اجازه نداریم با افزایش قیمت‌ها و یا خیانت برخی از زیر بار انقلاب شانه خالی کنیم./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات