۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۱۹۸۴۷
آیت الله خاتمی:

ولی فقیه، تنها رهبر سیاسی نیست | FATF یک لایحه استعماری است

ولی فقیه، تنها رهبر سیاسی نیست | FATF یک لایحه استعماری است
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: FATF یک لایحه استعماری است که اکثریت مجمع تشخیص مصلت نظام با آن مخالف هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید احمد خاتمی، شب گذشته در هیأت رزمندگان اسلام اصفهان، با بیان اینکه غیرت دینی یعنی مسؤولان دیگر هیچ امیدی به بیگانگان نداشته باشند، گفت: برای همه بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا واضح و اثبات شده است، رهبر انقلاب زمانی متذکر شدند که آمریکا قابل اعتماد نیست امروز هم در حالی که عده‌ای به اروپا امید بسته اند، ایشان می‌فرمایند به اروپا نمی‌توان امیدوار بود.

آیت الله خاتمی در ادامه اروپا و آمریکا را مانند هم توصیف کرد و افزود: اروپا در نهایت قرار نیست آمریکا را رها کند، نمی‌توانیم امیدوار باشیم دشمنان نظام مقدس اسلامی ما را یاری کنند، باید بدانیم اروپا با آمریکا منافع مشترک بسیاری دارد و همواره به دنبال تأمین منافع خودشان هستند.

نمی‌توان به کفار امیدوار بود

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: خداوند به ما می‌فرماید نباید به کفار و دشمنان اسلام امیدوار باشید، غیرت دینی اقتضا می‌کند مسؤولان به خداوند و به مردم امید و اعتماد داشته باشند، همانطور که مردم سال 57 حکومت پهلوی را که از حمایت اروپا و آمریکا برخوردار بود سرنگون کردند می‌توانند مشکلات کشور را هم برطرف کنند، مسؤولان باید باور کنند که دشمنان انقلاب اسلامی نمی‌خواهند نظام اسلامی ثبات داشته باشد و پیشرفت کند.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: مسؤولان اگر غیرت دینی داشته باشند کشور را در معرض معامله قرار نمی‌دهند، این مسأله برخاسته از منطق قرآن کریم است. استکبار جهانی تلاش می‌کنند تا غارتگری خود را از طریق لوایح استعماری نظیر FATF به کشور ما تحمیل کرده و دوباره دست به غارت و چپاول ما بزنند.

آیت الله خاتمی با تأکید بر استعماری بودن FATF اظهار کرد: شورای نگهبان بیش از 20 ایراد شرعی و قانونی به FATF گرفته است، با این لایحه مبادلات مالی و دخل و خرج و درآمدهای کشور تحت نظر بیگانگان و آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار خواهد داشت و استقلال کشور خدشه دار می‌شود.

اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با FATF مخالف هستند

وی از مخالفت اکثر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با FATF خبرداد و افزود: با این لایجه در برابر دشمنان باید تسلیم باشیم، اما ما پیرو مکتب عاشورا هستیم و شعار ما عاشوراییان هیهات منا الذله است، این افتخار ما است که انقلاب اسلامی با الگوبرداری از مکتب عاشورا به پیروزی رسیده است و با مکتب عاشورا از این انقلاب پاسداری می‌کنیم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین(ع) در شرایطی حکومت دینی را مطرح کرد که می‌دانست به خاطر این مسأله به شهادت می‌رسد، اظهار کرد: امام حسین(ع) با شهادت خود مسیر تشکیل حکومت دینی را با شهادت خود باز نگهداشت.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: در حکومت دینی باید امکانات در مسیر گسترش دین به کار گرفته شوند و این مسأله برخاسته از غیرت دینی است، شهدا بستر ثبات و ماندگاری حکومت دینی را فراهم آوردند تا ما به تبلیغ و نشر و ترویج دین بپردازیم.

زندانی عقیدتی نداریم

وی با بیان اینکه در کشور ما زندانی عقیدتی وجود ندارد و بسیاری از افراد با تفکر الحادی آزاد هستند، گفت: البته با کسانی که به دنبال براندازی و توطئه علیه نظام اسلامی و کشور هستند برخورد می‌شود و به زندان خواهند رفت، در کشور ما آزادی بیان وجود دارد اما این به معنای استفاده از امکانات انقلاب و نظام اسلامی علیه دین نیست.

امام جمعه موقت تهران ولی فقیه را فراتر از رهبر سیاسی کشور برشمرد و تصریح کرد: ولی فقیه نائب امام زمان(عج) است و تنها یک شخصیت سیاسی و پست و مقام نیست، مردم نیز به این مسأله آگاه هستند و آن را قبول دارند و این دیدگاه صحیح و دقیق نسبت به ولایت فقیه ناشی از غیرت دینی است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات