۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۶۱۹۸۵۴
معاون تهذیب حوزه:

معرفت امام و اقدام تا پای جان عصاره زیارت عاشورا است

معرفت امام و اقدام تا پای جان عصاره زیارت عاشورا است
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ملکی معرفت و شناخت امام و اقدام تا پای جان در این مسیر را عصاره زیارت عاشورا دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حمید ملکی معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در آیین عزاداری شب عاشورای حسینی که در مسجد امام صادق(ع) شهرک صادقیه قم برگزار شد، شب عاشورا را شب به اوج رسیدن انسان در مسیر سیر و سلوک دانست.

وی با بیان این که شب عاشورا شب شهید است، گفت: شهید هم مصلح است و هم عارف، هم مجاهد است و هم مقرب؛ شهادت خونی در رگ های جامعه اسلامی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به ماجرای بلعم باعورا که در قرآن ذکر شده است یادآورشد: وقتی بلعم باعوراها سقوط می کنند، هیچ تضمینی وجود ندارد که امثال ما سقوط نکنیم و یا سقوط نکرده باشیم.

وی در ادامه با بیان این که معیار سنجش انسان ها تقوای الهی است، تصریح کرد: همه انبیای الهی آمده اند تا اجازه ندهند کسی جهنمی شود؛ همه باید تلاش کنند تا بهشتی شوند و به جهنم نروند؛ تعجب می کنیم از عده ای که می گویند ما نباید به اجبار کسی را به بهشت ببریم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه فراهم کردن زمینه برای هدایت نوجوانان، جوانان و دیگر اقشار را وظیفه ای مهم خواند و گفت: ما نباید به اعمال و عبادات فردی خودمان دلخوش کنیم؛ چراکه مؤمن نسبت به اطراف خود هم مسؤول است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ملکی غفلت خانواده ها از تربیت فرزندان را دارای تبعات و پیامدهای ناگوار خواند و افزود: مشغله های روزمره نباید والدین را از رسیدگی به فرزندان غافل کند؛ پدر و مادر حتما باید در طول شبانه روز زمانی را برای توجه به فرزندان خود اختصاص دهند و این مساله را کم اهمیت ندانند.

وی شناخت و معرفت امام و اقدام تا پای جان در مسیر ولایت را عصاره زیارت عاشورا توصیف و تاکید کرد: تا آخرین نفسی که در بدن داریم باید مبارز بمانیم تا شیطان فریب مان ندهد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه گفت: باید از خدای متعال بخواهیم تا روحیه انقلابی، ایثار و جهاد در راه حق را تا پای جان دادن در وجود ما حفظ کند؛ این درس مهم عاشورا است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به قیام توابین، بیان داشت: توابین قیام کردند و کشته شدند اما در تاریخ نماندند چراکه امام را شناختند اما تعلل کردند و به هنگام اقدام نکردند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات