۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۱۹۸۵۵
آیت الله میرباقری:

اهل بیت تنها پناهگاه برای نجات از فتنه های دنیا هستند

اهل بیت تنها پناهگاه برای نجات از فتنه های دنیا هستند
آیت الله میرباقری با بیان اینکه در هنگام نزول بلا بر قوم حضرت نوح کشتی ایشان تنها محیط امن بود، گفت: اهل بیت نیز تنها پناهگاه برای نجات از فتنه های دنیا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مهدی میرباقری در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان هیئت ثارالله قم که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در حدیثی اهل بیت(ع) را به کشتی نوح تشبیه می کنند، گفت: ویژگی کشتی حضرت نوح این بود که تنها راه نجات در هنگام نزول بلا سوار شدن درآن بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت نوح 950 سال به دعوت قومش پرداخت و بعد از استکبار و روی گردانی آنها نیز تمام تلاش خود را بکار برد، عنوان کرد: نهایتا حضرت نوح از قومش ناامید نشد و دعا کرد احدی از انها بر روی زمین باقی نماند.

استاد حوزه علمیه قم به بیان آثار استغفار پرداخت و اظهار کرد: بارش باران، ازدیاد نسل و ورود به بهشت از آثار استغفار است.

وی با بیان اینکه در زمان ظهور نسل کفار و مومنین از یکدیگر جدا می شود، ابراز کرد: در هنگام نزول بلا بر قوم حضرت نوح نسل کفار و مومنین از هم جدا شد و بنی اسرایئل از ذریه کسانی بودند که همراه با حضرت نوح سوار کشتی شده بودند.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه در هنگام نزول بلا تنها محیط امن کشتی حضرت نوح بود، گفت: همانگونه که کشتی حضرت نوح تنها پناهگاه اهل نجات بود، اهل بیت نیز تنها پناهگاه برای نجات از فتنه های دنیا هستند.

نماینده مجلس خبرگان رابطه ظاهر و باطن قرآن کریم را رابطه مثل و ممثل دانست و افزود: مردم ظاهر امثال قرآنی را درمی یابند اما باطن و نور قرآن کریم برای همگان قابل فهم نیست.

این استاد درس خارج حوزه با اشاره به اینکه شهوات دنیا دریای عمیقی است که انسان های بسیاری را در خود غرق کرده است، گفت: اگر خداوند در فضای تاریک این دنیا با نور امام روشنی ایجاد نکند انسان ها تا قیامت در تاریکی می مانند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: محیط اجتماعی در هدایت و ضلالت افراد موثر است اما موجب اجبار شخص برای انجام گناه نیست.

آیت الله میرباقری عنوان کرد: اگر کسی اهل تقوا و همراه امام معصوم بود، نجات پیدا می کند و سایرین در این دنیایی که اهل کفار و منافقین ساخته اند غرق می شوند./1350/ج

ارسال نظرات