۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۱۹۸۵۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

اهل بصیرت در فتنه ها نمی لغزند

اهل بصیرت در فتنه ها نمی لغزند
استاد حوزه علمیه قم یکی از درس های اصلی کربلا را بصیرت دانست و گفت: کسی که بصیرت داشته باشد در مقابل فتنه ها نمی لغزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) که در مدرسه علمیه آیت الله خوانساری برگزار شد، یکی از درس های اصلی کربلا را بصیرت دانست و افزود: کسی که بصیرت داشته باشد در مقابل فتنه ها نمی لغزد.

وی با بیان اینکه احساسات و عقلانیت دو عنصر اصلی در تحلیل وقایع عاشورا هستند، ابراز کرد: اگر هر کدامیک از احساس و عقلانیت را کنار گذاشته شود نتیجه لازم از عزاداری ها گرفته نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: اگر در فضای تاریک و غبار آلود امروز و در میان تبلیغات مسموم دشمن بصیرت وجود نداشته باشد، سرگردانی حتمی خواهد بود.

وی راه دستیابی به بصیرت را خدا باوری و معاد باوری و امام باوری دانست و بیان داشت: برای نهضت امام حسین(ع) هیچ توجیهی جز خدا باوری و معاد باوری نمی توان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد یاران امام حسین(ع) را بدون نمونه در طول تاریخ دانست و افزود:انسان تنها زمانی موفق به گذشتن از جان خودش می شود که بصیرت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بیماری امام سجاد(ع) مانع از شهادت ایشان در کربلا شد، گفت: برخی از اتفاقات ناخوشایند به جهت مصلحت اتفاق می افتد همانگونه که بیماری حضرت سجاد(ع) مانع از شهادت ایشان شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه امام حسین(ع) در حال محاصره دشمن نیز شکرگزار خداوند متعال بود، عنوان کرد: معنای بندگی این است که انسان در سختی و راحتی خداوند متعال را شکر کند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در شب عاشورا بیعت خود را از یارانش برداشت، اظهار کرد: در شب عاشورا هیچ یک از اصحاب امام حسین(ع) از نزد ایشان نرفتند بلکه 32 نفر نیز به ایشان پیوستند./1350/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات