۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۱۹۸۵۹
تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه:

مسؤولان تلاش کنند شبیه فرعونیان و اشعری ها نشوند

مسؤولان تلاش کنند شبیه فرعونیان و اشعری ها نشوند
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان برچسب دلواپسان را سیاست غلط سیاسیون بی منطق برای ساکت کردن منتقدان دانست و گفت: مسؤولان خودشان تلاش کنند شبیه فرعونیان و اشعری ها نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: شفافیت تنها مربوط به آرای نمایندگان نمی شود.

وی افزود: این شفافیت سازی در مباحث مختلف دیگر مانند چگونگی تامین پول انتخاباتی نمایندگان مجلس نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا اگر هزینه های انتخاباتی نمایندگان فی سبیل الله تامین می شود مردم خیران این امر مهم را بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به شفاف بودن مخارج و هزینه کردهای مسؤولان کشورهای غربی، اظهار داشت: بعضا کسانی که برای دموکراسی غربی سینه چاک می کنند بروند و ببیند در کشورهای غربی که ادعای اسلامیت نیز نمی کنند حد و مرز شفافیت‌شان تا کجا پیش رفته است.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: مسؤولان این کشورها حتی در نامه نگاری و مخارجی که برای زندگی خودشان انجام می دهند همگان به صورت آنلاین میزان هزینه کردهای انجام شده را مشاهده می کنند.

وی شفافیت سازی آرای نمایندگان را مقدمه ای برای اجرای دیگر طرح های شفاف سازی بیان کرد و گفت: با اجرا شدن این طرح می توان طرح های دیگر را نیز به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد تا دیگر نمایندگان نتوانند طرح دو فوریتی را به یک فوریتی تبدیل کنند تا سالها زمان برای تصویب برخی طرح ها صرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تاکید کرد: لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلوی کسانی را که با انتقاد به نهادهای نظام و یا به ملت توهین می کنند، بگیرند چرا که این نوع حرکات برای فضای سیاسی کشور مناسب نیست؛ اگر بنا بود بنده از خط و نشان های چند نماینده که بعضا نمی دانستند سخنرانی چندی پیش من در قم بوده یا تهران بترسم بیش از این ترسیده بودیم.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با تاکید بر اینکه بسیاری از تنش ها و گفتگوهای سیاسی باید در کشور حذف شوند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب زمانی که از فعالیت خود جوش جوانان با تعبیر آتش به اختیار استفاده کردند، این بحث را همچنان پیش بردند تا اینکه در بیاینه گام دوم نیز بر حضور جوانان تاکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: همچنین ایشان در شرح بیاینه گام دوم ده راهکار برای جوانان در راستای آباد سازی کشور ارائه فرمودند که هر ده راهکار مبین عبور از فضای سیاسی و بدنه مدیریتی کشور با استفاده از ظرفیت های اجتماعی و قانونی است.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه اضافه کرد: به طور قطع اگر این فرمایش معظم له اجرایی شود بسیاری از مباحث سیاسی بیهوده کنار رفته و رانت بگیرها و کسانی که با پارتی بازی در پست های و مسؤولیت های انتصابی قرار دارند خود به خود حذف می شوند و دیگر نیازی به بیان نصیحت های اخلاقی نمی شود چرا که مدیریت در جایگاه فنی خود قرار می گیرد و مسؤولان مجبور به خدمت رسانی خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه گروه های خودجوش مردمی در کشور فعال شوند، گفت: جوانان باید اهل ارائه طرح های خودشان در راستای رفع مشکلات کشور و پیشرفت باشند؛ برای مثال یک طرح این است، زمانی که برای کارگران یک کارخانه و یا یک شرکت مشکل واریزی حقوق پیش می آید حقوق مسؤولان ذی ربط از بالا گرفته تا پایین به صورت خودکار به حساب آن کارگران واریز شود تا مسؤولان مربوطه برای رفع مشکل حرکتی از خود نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: مسؤولانی که مردم را دوست ندارد و ظرفیت مدیریتی در وجود آنان دیده نمی شود نباید در جایگاه مدیریت و مسؤولیت قرار بگیرند، همچنین مدیرانی که طرح های زیان بار اجرا می کنند باید خسارت دهند زیرا مردم گناهی ندارند که طرح های مسؤولان را با نتایج تلخ مثل گران شدن دلار تجربه کنند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با تاکید بر اینکه سیاست را نباید به چند نفر استاد جنگ روانی سپرد، بیان کرد: از زمانی که این استادان جنگ روانی وارد میدان شدند مشکلات مردم افزایش یافت، جوانان باید با بررسی کارشناسانه و با فشار بر افکار عمومی سامان یافته به مردم کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان خودشان را عوض کنند در غیر این صورت خود به خود عوض می شوند، ابراز کرد: مسؤولان باید ایجاد کننده محبت و همدلی باشند و این زمانی محقق می شود که خودشان عاشق مردم باشند؛ می طلبد رفتار خوب مسؤولان درست کردار در صدا و سیما مطرح شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان عقلانیت و جامع نگری را لازمه مدیریت دانست و گفت: طبق صریح روایات؛ همه خوبی ها در عقل جمع می شود کسی که فاقد عقل است دین ندارد، زمانی که رهبری می فرمایند: هزینه مقاومت کمتر از هزینه مذاکره است؛ عقل گرایی و منفعت طلبی حکم می کند مقاومت کنیم و این کلام رهبری نهایت عقلانیت است در حالی که رییس جمهور با مسخره گرفتن و تیکه انداختن می آید و می گوید چقدر ایستادن، بشینید خسته نشوید!!

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: سیاسیون خبیث بی منطق، منتقدان را در بسته بندی قرار می دهند و آنان را برچسب دلواپس معرفی می کنند در حالی که خودشان اهل صحبت منطقی نیستند؛ زمانی که تاریخ امام علی(ع) و ماجرای ابوموسی اشعری بیان می شود همین ها می آیند و می گویند فلانی چرا نماینده مذاکره کننده را به ابوموسی اشعری تشبیه کرد؛ ما که نمی توانیم روایت اهل بیت(ع) را نخوانیم بنابراین آن برخی ها باید خودشان تلاش کنند شبیه ابوموسی اشعری ها نشوند.

وی افزود: یا اینکه می گویند فلانی رییس جمهور را به فرعون تشبیه کرد؛ اولا کسی عددی نیست شبیه فرعون شود، ثانیا فرعون اهل دوقطبی کردن بود بنابراین مسؤولان نباید خودشان را شبیه فرعون کنند. اگر ما در منابر و سخنرانی ها قرآن و روایات نخوانیم پس درباره چه چیزی باید صحبت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با استناد به روایاتی از امیر حکمت و بلاغت، گفت: امام علی(ع) خطاب به مالک می فرمایند: چهار چیز دولت ها را خراب می کند نخست چیزهایی که مهمتر است را کنار بگذارد و فرعیات را مقدم بداند؛ هیچ وقت مسؤولان برای برخی امور مهم مانند تعطیلی کارخانه ها سینه چاک نکردند که برای تعطیلی کنسرت سینه چاک کردند؛ این نهایت بی عقلی است.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: حضرت در ادامه فرمودند: دیگر آنکه انسان های پست را پیشتاز کند و افراد ارزشی و توانمند را عقب نگاه دارد، همچنین بیش از آنکه برای گرفتن مالیات همت کند به آبادانی همت نکند؛ جمع آوری مالیات بیش از ایجاد آبادانی ضربه زدن به کشور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی سیاسیون برای آن که بتوانند خفقان روانی و رسانه ای ایجاد کنند انگ فلان جناحی بودن را به منتقدان می زنند تا آنان را ساکت کنند؛ این خفقان روانی مانع بیان حق و تعطیل شدن امر به معروف و نهی از منکر می شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات