۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۱۹۸۷۴
رأی الیوم:

حزب الله با ساقط کردن پهپاد، موازنه وحشت جدیدی اعمال کرد

حزب الله با ساقط کردن پهپاد، موازنه وحشت جدیدی اعمال کرد
روزنامه‌ای عربی نوشت، اعتراف رسمی رژیم صهیونیستی به سرنگونی پهپاد، نشانه این است که حزب الله با وادار کردن رژیم اشغالگر به این اعتراف، موازنه وحشت جدیدی اعمال کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم که از لندن به روز رسانی می‌شود در یادداشتی اعتراف رژیم صهیوینستی به سرنگونی پهپاد آن بر فراز لبنان را نشانه آغاز موازنه وحشت جدیدی دانست که رهبر حزب الله ایجاد کرده است.

«زهیر أندراوس» نویسنده یادداشت آورده است: اوضاع در جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی بار دیگر متشنج شده، جبهه جنوبی هم برای اقدام رژیم اشغالگر در به راه انداختن یک جنگ علیه غزه پس از انتخابات هفدهم ماه جاری آماده‌تر شده است.

وی افزود: با توجه به این وضعیت  اثرات عملیات منحصر به فرد انجام شده توسط  رزمندگان حزب الله  در مرزهای با رژیم اشغالگر(عملیات آویویم و انهدام خودروی نظامی رژیم صهیونیستی) همچنان بر دستور کار سیاسی ، امنیتی و رسانه‌ای اسرائیل سایه انداخته است.

کارشناسان و تحلیلگران مسائل نظامی  و امنیتی در شبکه های تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع بسیار آگاه خود گفتند، دور خشونت میان رژیم اسرائیل و حزب الله هنوز تمام نشده است. این منابع در عین حال تاکید کردند که اصلا بعید نیست حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله به ایجاد معادله خون با خون متوسل شود. یعنی در برابر هر نفری از حزب الله که به شهادت برسد حزب الله باید یک نظامی اسرائیل را به قتل برساند.

«اور هیلر» تحلیلگر کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی معتقد است نهاد امنیتی در تل آویو همچنان در جبهه شمالی برای هر گونه تنش در هر لحظه آماده است و  وقتی سخنگوی نظامی اسرائیل تصاویری را از آنچه یک کارخانه موشک‌های نقطه زن   حزب الله و ایران، می‌خواند منتشر می‌کند یعنی می‌خواهد پیام هشداری به حزب الله بدهد تا به تشدید تنش در جبهه شمالی ادامه ندهد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص صبح روز دوشنبه به نقل از ژنرال رونین مانیلیس سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک پهپاد اسرائیلی که بر فراز لبنان بود سقوط کرد و از واژه سرنگون شدن آن توسط حزب الله استفاده نکرد .

در همین حال منابع نظامی آگاه در تل آویو اعتراف کردند که بیانیه رسمی سخنگوی ارتش اسرائیل درباره سرنگونی پهپاد پس از اعلامیه حزب الله درباره سرنگونی این پهپاد بود. سخنگوی ارتش اسرائیل  و رسانه‌های این رژیم همچنین تاکید کردند با این وجود هیچ خطری وجود ندارد که هواپیمای سقوط کرده دارای اطلاعات محرمانه‌ای باشد که حزب الله لبنان  بتواند از آن استفاده کند.

رای الیوم نوشت: اعتراف اسرائیل به سرنگونی پهپاد این رژیم به دنبال اعلامیه حزب الله در این خصوص موید دو موضوع است، نخست اینکه رژیم اشغالگر اسرائیل سعی داشت سرنگونی پهپاد خود را بر فراز لبنان پنهان کند و انتظار نداشت که حزب الله از آن خبر بدهد. دوم اینکه حزب الله توانست اسرائیل را به سمت جنگ روانی- رسانه‌ای بکشاند که به خودی خود پیروزی در جنگ شدید روانی بین حزب الله و اسرائیل است.

در مثالی دیگر وقتی که دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است از حمله رژیم صهیونیستی به آنچه شبه نظامیان شیعه در سوریه و کشته شدن هجده نفر خبر می‌دهد  این رژیم مسئولیت رسمی آن را نمی‌پذیرد تا بار دیگر معلوم شود که این رژیم در ادعای خود به منابع بیگانه‌ای متوسل می‌شود که هیچ اعتباری نزد رسانه‌های عربی، غربی و حتی اسرائیلی ندارند تا مسئولیت حمله را به شکل غیرمستقیم بپذیرد. حمله‌ای که مقامات رسمی سوریه اصلا از آن خبر نداده‌اند و این تردید را ایجاد می کند که واقعیت چیز دیگری است.

این روزنامه افزود: در ارتباط با موارد فوق  «ناحوم بارنیع» تحلیلگر ارشد روزنامه عبری زبان (یدیعوت آحارونوت)  در مقاله تحلیلی منتشر شده در این روزنامه با عنوان «ما نصرالله را باور داریم» ، معتقد است که سید حسن نصرالله رهبر حزب الله  در کانون رویدادهای هفته اخیر ایستاده است، زیرا علاوه بر سخنرانی‌های مهم نصرالله  ارتش اسرائیل او  را مردی متعادل و مسئول و یک دشمن صادق و معتبر می‌داند و در یک جمله ما نصرالله را باور داریم.

رای الیوم افزود: بارها و بارها  نصرالله ثابت کرده که او تنها رهبر عربی پس از «جمال عبدالناصر» رئیس جمهور فقید مصر است که سران و ساکنان اسرائیل را به وحشت انداخته است و تنها تفاوت بین این دو دوره  این است که ناصر با قدرت خود و قدرت کشور کنعانی سیاست‌هایش را به اعراب تحمیل کرد درحالی که امروز  وزیران امور خارجه عربی به ویژه از کشورهای حوزه خلیج (فارس)  از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر موشک‌های حزب الله دفاع می‌کنند، زیرا شورای همکاری خلیج (فارس) و اتحادیه عرب مثل  ایالات متحده و مزدور آن رژیم اشغالگر اسرائیل حزب الله را گروهی تروریستی می‌داند.

ارسال نظرات