۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۶۱۹۸۸۰
حجت الاسلام علوی:

استکبار ستیزی یکی از درس های واقعه عاشورا است

استکبار ستیزی یکی از درس های واقعه عاشورا است
امام جمعه نوش آباد از استکبار ستیزی به عنوان یکی از درس های واقعه عاشورا نام برد و گفت: عاشورا جوانانی بصیر و آگاه به زمان تربیت کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین علوی ظهر روز عاشورای حسینی در مراسم عزاداری که از سوی آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان در مسجد صادقیه برگزار شد، گفت: استکبار ستیزی یکی از درس‌های واقعه عاشورا است.

وی با اشاره به اینکه برای عزت اسلام و زندگی با عزت یک راه بیشتر وجود ندارد آن هم راهی است که به عاشورا می‌رسد افزود: هر راه دیگری به غیر از راه عاشورا، راه باطلی است که به جای خدا به کدخدا ختم می‌شود.

حجت الاسلام علوی به لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت عاشورا و کربلا اشاره کرد و اظهار داشت: امروز مسلمانان سراسر جهان برای تربیت فرزندان خود باید از کلاس درس عاشورا و کربلا بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

وی ادامه داد: در قیامت که دست انسان از همه جا کوتاه است و هر عملی پذیرفته نمی‌شود، تنها عزاداری برای امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است که پذیرفته می‌شود.

امام جمعه نوش آباد گفت: دشمن از ۱۴۰۰ سال قبل تا کنون تلاش زیادی کرده است تا عاشورا و واقعه کربلا را محو و نابود کند، اما نه تنها موفق نشده است بلکه روز به روز بر عظمت کربلا و عاشورا اضافه و امروز کربلا و عاشورا و محرم جهانی شده است.

به گفته وی کربلا و عاشورا نه تنها به شیعه اختصاص ندارد بلکه از همه ادیان و از سرتاسر جهان در پیاده روی چند ده میلیونی روز اربعین حسینی شرکت دارند که این نشان دهنده جهانی شدن کربلا است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات