۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۶۱۹۸۸۸
همزمان با عاشورای حسینی صورت گرفت؛

اقامه نماز ظهر عاشورا و مقتل خوانی در حرم مطهر رضوی

اقامه نماز ظهر عاشورا و مقتل خوانی در حرم مطهر رضوی
حرم مطهر رضوی در عاشورای حسینی با مقتل خوانی و اقامه نماز ظهر عاشورا توسط آیت الله علم الهدی میزبان دسته های عزاداری و سوگواران حسینی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم عاشورای حسینی امروز در مشهد با محوریت حرم مطهر رضوی برگزار شد و این شهر ثامن الحجج غرق در عزا و ماتم شده و رنگ و بویی عاشورایی به خود گرفت.

براساس این گزارش زائران و مجاوران عزادار حسینی همزمان با دهم محرم الحرام و سالروز شهادت سید و سالار شهیدان با حضور در حرم مطهر رضوی به عزاداری پرداخته و شهادت اباعبدالله(ع) را به محضر امام مهربانی ها عرض تسلیت داشتند همچنین حرم مطهر رضوی و خیابان های اطراف مملو از دسته های عزاداری و سوگواران حسینی بود.

دسته ها و هیأت های عزاداری از آغازین ساعت های این روز با حضور در خیابان ها به سمت حرم مطهر حرکت کرده و با مدیحه سرایی، زنجیر زنی و سینه زنی به اقامه عزا پرداخته و خود را دنبال رو نهضت عاشوار اعلام کردند.

این گزارش می افزاید؛ در صحن ها و رواق های مختلف حرم مطهر رضوی برنامه های متنوع از جمله قرائت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، مدیحه سرایی و اقامه عزا برگزار شد.

خاطرنشان می شود؛ مقتل خوانی کربلا از برنامه های ویژه روز عاشورا بود که برای اولین بار با حضور آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در صحن امام خمینی برگزار شد همچنین در رواق دارالمرحمه نیز آیین سنتی مقتل خوانی ویژه زائران عرب زبان برگزار شد.

گفتنی است؛ نماز ظهر عاشورا نیز در حرم مطهر رضوی به امامت آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد اقامه شد و دسته های عزاداری نیز در خیابان ها به اقامه نماز ظهر عاشورا پرداختند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات