۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۶۱۹۸۸۹
آیت الله توکل:

برخی تنها ادعای ایمان و انقلابی گری دارند | غربالگری سنت الهی است

برخی تنها ادعای ایمان و انقلابی گری دارند | غربالگری سنت الهی است
نماینده خبرگان با بیان اینکه کسانی در ابتدا طرفدار حق بودند و در ادامه منحرف شدند، گفت: برخی تنها ادعای ایمان و انقلابی گری دارند، اما گرفتار جذبه‌های دنیوی هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی که با حضور حضرات آیات جعفر سبحانی و ناصر مکارم شیرازی، رییس مجلس تشخیص مصلحت نظام، رییس مجلس شورای اسلامی، علما و طلاب در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، به بررسی عوامل عاقبت به خیری در زندگی پرداخت و گفت: افراد برای حفظ دین زحماتی بسیاری در طول عمر خویش متحمل می شوند؛ اما برای مؤمنان این دغدغه برای ایمان وجود دارد که چگونه ایمان خویش را حفظ کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: شیطان نماز چند هزار ساله درگاه الهی خواند؛ اما با یک تکبر تمام زحمات خود را از دست داد و از درگاه الهی خارج و لقب رجیم به او داده شد.

آیت الله توکل با بیان اینکه ایمان باور و معرفت قلب به خدا است، گفت: انسان برای کسب ایمان باید انجام واجبات و ترک محرمات داشته باشد و تقوای الهی حفظ کنند؛ بنابراین انسان با زحمات فراوان به باور قلبی خواهد رسید اما در روایات آمده است که مؤمن با یک تهمت به مؤمن دیگر ایمان خویش را از دست خواهد داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خداوند سرنوشت فردی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خواستار این تغییر باشد؛ بنابراین پروردگار به هر فردی نعمتی اعطا کند از آن نخواهد گرفت؛ مگر اینکه خود انسان رفتاری انجام دهد که استحقاق داشتن این نعمت را از دست دهد؛ از این رو گناه دل انسان را متعفن می‌کند و  فرد مقام معنوی خویش را از دست خواهد داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در زمان غیبت گناهان جلوه گری می‌کنند، گفت: در روایتی آمده است دینداری در آخر الزمان، مثل گرفتن آتش در دست است؛ بنابراین فردی که جذبه‌ها و جلوه‌های گناهان در آخر زمان ببیند و ایمان و عمل صالح خویش را حفظ کند، ثواب شهیدان بدر و احد به او خواهند داد.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد ادعا ایمان و انقلابگری دارند، اما گرفتار جذبه‌های دنیوی شده‌اند، ابراز کرد: در آخر الزمان ریاست، قدرت، مال، شهوت و شهرت برای مردم و مسؤولان جلوه گری می‌ کند و با این وجود اگر فردی که در مسیر حق خارج نشود  و ایمان و تقوای خویش را حفظ کند، از مخلصان در راه دین خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری امتحانات الهی را سنت الهی دانست و عنوان کرد: در آیات و روایات آمده است که از مردم امتحانات الهی انجام گرفته می‌شود تا اهل ایمان و اخلاص از اهل دنیا و منافقان مشخص شوند.

آیت الله توکل بیان کرد: امام خمینی(ره) آنچه را که  درسال 42 فرموده‌اند، بعد از انقلاب و پایان عمرشان همان نکات را بیان کرده اند؛ اما در طول تاریخ بزرگانی وجود داشتند که در ابتدا در مسیر حق بودند و داعیه طرفداری از انقلاب را داشته‌اند، اما در اواخر عمر از راه حق خارج و در مسیر باطل گام برداشتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: مردم در اوایل انقلاب برای سلامتی یکی از مسؤولان صدقه می‌دادند؛ اما وی به سبب حمایت از فرزندش از مسیر حق و انقلاب خارج شد.

آیت الله توکل در پایان سخنانش با بیان اینکه خداوند در تمام زمان‌ها سنت امتحان و غربال‌گری را دارد، گفت: سنت غربال‌گری بدین جهت است که منافقان و اهل کفر از اهل ایمان و حق تشخیص داده شوند و مخلصان و آن‌هایی که  استوار در  مسر حق هستند، جزء یاوران امام زمان(عج) انتخاب شوند./998/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
میثم صدیقیان
ارسال نظرات