۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۶۱۹۸۹۲
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی:

درس های عاشورا توأم با عقلانیت و مطابق فطرت بشری است

درس های عاشورا توأم با عقلانیت و مطابق فطرت بشری است
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین تاکید کرد: برخلاف آنچه عده ای القا می کنند، عاشورا مکتب عقلانیت و درس های و پیام های آن مطابق با فطرت بشری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسین بنیادی نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آیین عزاداری عاشورای حسینی که با حضور علما و دیگر اقشار مردمی در بیت آیت الله فقیهی برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان به تبیین پیام ها و درس های واقعه کربلا پرداخت.

وی آزادگی، ایثار، استکبار ستیزی، مقابله با منکر و هیهات من الذله را از مهم ترین پیام های عاشورا ذکر کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اسیر دنیا نشدن و امارت بر دنیا را توصیه سیدالشهدا(ع) دانست و تاکید کرد: اگر این اصل مهم را در زندگی فردی و اجتماعی خود رعایت کنیم یقینا راه سعادت را برگزیده ایم.

وی دنیا طلبی و دنیاخواهی را بدترین مَرکب دانست و افزود: اگر شاخص از خدا محوری دنیا محوری شد، همه چیز خراب می شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سخت ترین شرایط نیز نسبت به غیرت هشدار می دهند و ریشه مصائب امت را بیان می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی اضافه کرد: حضرت در این بعد هدایت گری سخنانی دارند که اختصاصی به مسلمان و شیعه ندارد بلکه همه عالم می پذیرند.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عاشورا را مکتب عقلانیت دانست و گفت: درس های مکتب عاشورا بر خلاف آنچه برخی القا می کنند، توأم با عقلانیت و فطرت بشری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به روایاتی به تبیین فضلیت گریه بر اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و تاکید کرد که گریه بر سیدالشهدا(ع) گناهان بزرگ انسان را نیز از بین می برد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات