۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۶۱۹۸۹۴
تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله:

مجالس حسینی معرفت و شعور انسان را افزایش می دهد

مجالس حسینی معرفت و شعور انسان را افزایش می دهد
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه از مکتب امام حسین(ع) هزاران خیریه خارج می شود، گفت: مجالس حسینی معرفت و شعور انسان را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی، تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله همزمان با سالروز شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در مسجد امام جعفر صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دشمنان با شبهه افکنی نسبت به مجالس عزاداری امام حسین(ع) خواستار نابودی این مجالس هستند.

وی با بیان اینکه مجالس امام حسین(ع) دانشگاه انسان سازی است، ادامه داد: پیش از انقلاب لات مسلکان بامرام، با ورود به ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع) دهان خود را از شراب آب می کشیدند و با وضو در مجالس عزاداری حاضر می شدند این افراد با دیگر لات مسلکانی که رعایت ماه محرم نمی کردند بسیار فرق داشتند اکثر این لات مسلکان بامرام با هدایت الهی در مسیر حق قرار گرفتند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه مجالس حسینی معرفت و شعور انسان را افزایش می دهد، ابراز کرد: علما و بزرگان بسیاری با اینکه کهولت سن دارند اما همچنان در مراسم عزای اباعبدالله الحسین(ع) شرکت می کنند و در مصیبت خاندان عصمت و طهارت(ع) بر سر و سینه می زند.

تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله بیان داشت: دشمنان برای اینکه بتوانند به مجالس حسینی آسیب بزنند نقاط ضعف را بزرگنمایی می کنند و با ایجاد جو روانی افکار عمومی را منحرف می سازند، برای اینکه عزاداران حسینی بتوانند با این هجمه مقابله کنند باید هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه از مکتب امام حسین(ع) هزاران خیریه خارج می شود، اظهار داشت: کسانی که به هزینه و مخارج مجالس امام حسین(ع) اشکال وارد می کنند به خروجی این مجالس که سراسر رحم، مروت و انسانیت است آگاهی ندارند یا نمی خواهند آگاهی پیدا کنند.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه مجالس حسینی باید با شور و شعور برگزار شود، ابراز کرد: مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) باید بتواند جوانان را جذب کند؛ تنها انجیو و برندی که می تواند در جهان ادعا کند چند روز متوالی در نهایت احترام به مردم غذا می دهد و کسی در کشور گرسنه نمی ماند برند اباعبدالله الحسین(ع) است.

تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله بلند آوازه بودن مکتب اباعبدالله الحسین(ع) را عنایت الهی دانست و گفت: شرکت در مجالس عزاداری حسینی و گریه بر امام حسین(ع) عنایت الهی است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات