۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۶۱۹۸۹۶
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

جدایی دین از سیاست، شعاری برای غارت ملت ها است

جدایی دین از سیاست، شعاری برای غارت ملت ها است
آیت الله صدیقی جدایی دین از سیاست را شعاری برای غارت ملت ها بیان کرد و گفت: حکومت شرعا از آن حجت الهی و امام معصوم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، همزمان با عاشورای حسینی در مسجد جامع بازار تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان با استفاده بهینه از فرصت عمر می تواند بهترین آخرت را برای خود رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه عمر دنیوی انسان بسیار اندک است، ادامه داد: دنیا مزرعه آخرت است کسانی که به سعادت اخروی فکر کنند و عمل صالح انجام می دهند عاقبتی نیکو خواهند داشت.

آیت الله صدیقی درباره جایگاه ولایت، ابراز کرد: حکومت شرعا از آن حجت الهی و امام معصوم است و هر کسی غیر از حاکم الهی بر مردم حکومت کند آن حکومت غصبی بوده ولو اینکه با عدالت مدیرت شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در خصوص عقاید باطل سکولار، اظهار داشت: دشمنان برای اینکه بتوانند ملت ها را غارت کنند به القای این سخن که انسان دیندار حق حکومت ندارد، اقدام می کنند و با شعار جدایی دین از سیاست شروع به استثمار ملت ها می کنند.

وی ادامه داد: مقدس نماهایی که دین را مساوی با عدم کفایت در اداره امور ملت ها می دانند بی دینان واقعی هستند؛ آیات فراوانی در قرآن کریم به موضوع حکومت داری، تربیت، قضاوت، مباحث فرهنگی و اقتصادی می پردازد.

آیت الله صدیقی درباره ساده زیستی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: معظم له در نهایت ساده زیستی رهبری امت اسلامی را برعهده دارند و هر چهار فرزند ذکور ایشان از خود منزل شخصی ندارند؛ همین رهبر ساده زیست قدرتی در جهان دارند که پوتین در دیدار خود با ایشان بسیار متواضعانه می گوید گویی من مسیح را ملاقات کردم.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا تشکیل حکومت اسلامی عادل و نجات مسلمانان از انحراف و جهالت بود؛ امام حسین(ع) تشنه قدرت نبودند و قصد خدمت به انسان ها را داشتند.

وی با تاکید بر اینکه انسان توانمند باید اهل گذشت باشد، گفت: امام حسین(ع) در نهایت توانمندی و قدرت از جناب حر گذشتند و اجازه ندادند از اقدام خود خجالت بکشد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «مرحوم شهید مطهری فریاد میکشید که: والله بدانید شمر، امروز نخست‌وزیرِ اسرائیل است. واقعا هم همین است. ما شمر را لعنت میکنیم، برای اینکه ریشه شمری عمل کردن را در دنیا بکنیم؛ ما یزید و عبیدالله را لعنت میکنیم، برای اینکه با حاکمیت یزیدی، حاکمیت ظلمِ به مؤمنین در دنیا مقابله کنیم.»
0
0