۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۱۹۸۹۷
سخنران حرم مطهر رضوی:

امام حسین بزرگترین هادی بشر از ازل تا ابد است

امام حسین بزرگترین هادی بشر از ازل تا ابد است
حجت الاسلام حجتی گفت: امام حسین(ع) عاشق مرگ است، مرگ را لقاءالله دانسته و از مرگ نمی هراسد و در همه شرایط سخت به فکر هدایت مردم بود اما این مردم نفهمیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام وحید حجتی، سخنران حرم مطهر رضوی امروز همزمان با عصر عاشورای حسینی در جمع سوگواران حسینی در جوار بارگاه مطهر رضوی گفت: هر چه یک حادثه برای ما عظیم باشد تحلیل آن نیز باید برای ما دقیق تر باشد.

وی با اشاره به عظمت عاشورا، اظهار کرد: حدود هزار و سیصد و هشتاد سال از واقعه عاشورا گذشته است اما هر روز تازه تر است، هیچ حادثه ای مانند عاشورا چنین احساس درگیر نبوده است و اگر کسی بخواهد حادثه عاشورا را  به درستی تحلیل کند، نیاز به مقدمه دارد تا در زندگی وی موثر باشد.

حجت الاسلام حجتی شناخت اباعبدالله الحسین(ع) را مهمترین مقدمه برای تحلیل عاشورا بیان و ابراز کرد: اگر کسی به ظاهر بسنده کرده و اباعبدالله(ع) را نشناسد، ممکن است ظاهر حسینی داشته اما تحلیل یزیدی داشته باشد، تحلیل یزید این بود که هر کسی شمشیر می زند برای دنیا و قدرت رسیدن است.

کارشناس مذهبی افزود: وقتی نسبت به امام حسین(ع) معرفت پیدا کردید باید این معرفت کاربردی شده و در زندگی باید اثر داشته باشد چنانچه که اگر کسی معرفت به آقا پیدا کند، نیازی نیست حتما روضه خوانده شود بلکه تنها با آوردن نام حضرت فرد منقلب می شود.

وی با بیان این که بزرگترین سهامدار هدایت بشر از ازل تا ابد سیدالشهدا(ع) است، گفت: ابا عبدالله(ع) مظهر توحید است و  پیامبر(ص) می فرماید:«إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وسَفینَةُ النَّجاةِ»، کربلا مرکز تشیع بود و مردم در اوج دنیا طلبی قرار داشتند حال اگر امام حسین(ع) دست آن ها را نگیرد چه کسی بگیرد؟

حجت الاسلام حجتی افزود: امام حسین(ع) عاشق مرگ است، مرگ را لقاءالله دانسته و از مرگ نمی هراسد و اگر می گفت آب دهید نظرشان این بود دلی مهربان شود و برگردد، حضرت در همه شرایط سخت به فکر هدایت مردم بود اما این مردم نفهمیدند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) فرمود:«کسی که ادعای ایمان دارد باید ببینی چه قدر اباعبدالله(ع) را می شناسد، با وجود امام حسین(ع) نباید کسی ناامید شود و در جامعه ای که ربا، نزول و توجه به ظواهر باشد، معرفت سیدالشهدا(ع) وجود ندارد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات