۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۱۹۹۰۹
مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت امیرالمؤمنین کاشان:

صبر عامل موفقیت و رستگاری انسان است

صبر عامل موفقیت و رستگاری انسان است
حجت الاسلام حسن زاده صبر بر طاعت، صبر بر مصیبت و صبر بر معصیت را عامل رستگاری انسان دانست و گفت: صبر عامل موفقیت انسان در مسائل اجتماعی و عبادات الهی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده سه شنبه شب در مراسم سوگواری امام حسین (ع) درهیات حافظان قرآن و نهج البلاغه مؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان، گفت: امیرمومنان در نهج البلاغه می‌فرماید تا جایی که می‌توانید غم و اندوه دنیا را نخورید و تا جایی که ممکن است عوامل غم و اندوه را از خود دور کنید.

وی به روایتی در رابطه با دور کردن غم و اندوه از خود اشاره کرد و افزود: زیارت اهل قبور سبب می‌شود تا غم و اندوه از انسان دور شود چرا که ریشه غم و اندوه مسائل مادی است، اما وقتی به زیارت اهل قبور بروید و مشاهده کنید غنی و فقیر در کنار یکدیگر آرامیده اند، غم و اندوه از انسان دور خواهد شد.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: اطبا به این نتیجه رسیده اند ریشه بسیاری از بیماری‌های جسمی انسان، بیماری‌های روحی است و ریشه در سکته‌ها و بیماری‌های اعصاب و استرس دارد.

به گفته وی انسان نباید غم و اندوه گذشته و آینده را داشته باشد چرا که دنیای انسان در زمان حاضر است که در آن زندگی می‌کند و برای آن باید برنامه ریزی کند.

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت امیرالمؤمنین کاشان همچنین صبر بر طاعت، صبر بر مصیبت و صبر بر معصیت را عامل رستگاری انسان دانست و گفت: صبر عامل موفقیت انسان در مسائل اجتماعی و عبادات الهی است.

حجت الاسلام حسن زاده پایه و اساس مشکلات انسان را عجله دانست و گفت: هر موقع فرشتگان به ملاقات بهشتیان می‌روند به آن‌ها می‌گویند سلام به شما به دلیل این که صبر کردید./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات