۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۱۹۹۲۶
تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تأکید کرد؛

«مردم نمی فهمند»؛ توهین به ملت است| ضرورت رد صلاحیت دروغگویان

«مردم نمی فهمند»؛ توهین به ملت است| ضرورت رد صلاحیت دروغگویان
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان جمله مردم نمی فهمند را توهین خادمان ملت به مردم دانست و گفت: شورای نگهبان مسؤولان دروغگو را رد صلاحیت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، در شام غریبان سید سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مدیریت جامعه امری منحصر و محدود به مدیران جامعه نیست.

وی با بیان اینکه انسان در زندگی فردی موظف به کنترل و مبارزه با هوای نفس خویش است، ادامه داد: در اجتماع نیز موظف است با هوای نفس طاغوتیان و فرعونیانی که درصدد مسلط شدن بر مردم و سواری گرفتن از ملت هستند، مبارزه کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه در مدیریت جامعه حفظ عزت و کرامت مردم باید اولویت فعالیت مدیران قرار گیرد، ابراز کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران کشور نوکران ملت هستند و مردم ولی نعمت آنان محسوب می شود، نوکر هیچگاه نمی تواند به ارباب خود توهین کند و بگوید تو نمی فهمی؛ در صورت همین توهین مردم حق پیدا می کنند بر سر آنان فریاد بکشند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با اشاره به اینکه مسؤول باید عاشق مردم باشد، ابراز کرد: مسؤولی که مردم کشورش را دوست ندارد به طور قطع یا دچار خطا خواهد شد یا به ملت خیانت خواهد کرد.

وی افزود: تنها کریم بودن و مردم دوستی از شاخصه های مدیر خوب نیست بلکه از دیگر ویژگی های مدیر خوب توانایی برنامه ریزی و مدیریت داشتن بر امور است و این شاخصه بیانگر عاقل بودن آن مسؤول است.

مسؤول شقی نسبت به تجربیات به دست آمده بی توجهی می کند

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی محقق شد تا عقل ها حاکم شود نه جهل ها، اظهار داشت: امام علی(ع) در اهمیت توجه کردن به تجربیات می فرمایند: انسان شقی کسی است که از عقل و تجربه بهره برداری نکند؛ حال با توجه به این حدیث اگر مدیری نسبت به تجربیات به دست آمده بی توجهی کند به او چه صفتی داده شود درست است؟ که به کسی برنخورد و بگویند چرا شما به سیاست خارجه شقی گفتید.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با تاکید بر اینکه معنای عقلانیت و انقلابی گری یکی است، گفت: اگر به ادبیات رهبر معظم انقلاب به ویژه در این سالهای اخیر توجه شود می بینیم ایشان مکرر به این امر اشاره دارند بنابراین کسی نباید بین انقلابی گری و عقلانیت فاصله بیاندازد.

وی افزود: برای مثال رهبری مقاومت در برابر استکبار را یک امر عقلانی بیان می کنند و می فرمایند: مقاومت و سازش در برابر دشمن هزینه دارد اما هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است؛ براساس این سخن کاملا عقلی عقل حکم می کند که اهل مقاومت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: امروز عربستان به عنوان یک سازشکار با آن همه هزینه کردها و خم شدن ها در مقایسه با ایران که اهل مقاومت و ایستادگی بود چقدر توانسته در منطقه برد داشته باشد؟ کسانی که زمزمه سازش سر می دهند را آیا می توان عاقل دانست!؟

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان حدیثی در زمینه اهمیت تقوا داشتن مدیران، گفت: روایت است اگر عقل بنده ای در زمینه مساله ای درست حکم نکند تقوا آن جهل را جبران و نابود می کند؛ اگر مدیری تقوا نداشته باشد قدرت برنامه ریزی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه تقوا قدرت درک و برنامه ریزی انسان را افزایش می دهد، عنوان کرد: در جای دیگر روایت شده تقوا راس حکمت ها است؛ آن مسؤول بی تقوایی که با لودگی و جنگ سیاسی خودش را با شعار آزادی در فضای سیاسی کشور جای می دهد و پشت یک باند سیاسی کثیف پنهان می شود و به خود اجازه می دهد هر حرف زشتی را بزند؛ آیا عملکرد او برگرفته از عقل و تجربه است؟

مسؤول رفاه طلب نمی تواند مدیر شایسته ای باشد

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه مدیر باید اهل مقاومت و مجاهدت باشد، گفت: مسؤول تنبل و ترسو نمی تواند مدیر باشد؛ مدیری که ساعت 9 صبح تازه از خواب بیدار می شود و بعد از استخر رفتن به سر کار می رود می تواند مدیر شایسته و اثر گذاری باشد؟

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: اگر مدیری به اندازه یک کارمند کار کند به طور قطع او یک کلاش است، طبق صریح روایات؛ به کسانی که طالب پست و مقام هستند و پارتی بازی می کنند نباید پست و مقام داد.

وی افزود: امام صادق(ع) می فرمایند: ملعون است کسی که تلاش کند مسؤول شود، ملعون است کسی که همت کند برود مسؤول شود، ملعون است کسی که نزد خودش بگوید ای کاش من بروم و مسؤول شوم؛ مردم باید از مسؤولان شایسته درخواست کنند و ملتمسانه بخواهند تا مدیریت جامعه را برعهده بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: برخی از نامزدهای انتخاباتی منزل خودشان را می فروشند تا بتوانند به صندلی ریاست دست یابند؛ آیا چنین اشخاصی مشمول روایت امام صدق(ع) نمی شوند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه امروز بی‌بی سی‌چی‌ها و کسانی که استاد جنگ روانی سیاسی محسوب می شوند صحنه گردان انتخابات هستند، گفت: دوستان شورای نگهبان گفتند هر پیشنهادی و انتقاد سازنده ای را می پذیرند حال حرف ما این است که اگر نماینده ای را که در تبلیغات انتخاباتی دروغ گفت و یا دست به تخریب دیگر نامزد زد را رد صلاحیت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بساط دوقطبی کردن و ایجاد جنگ روانی به سبک بی‌بی سی‌چی‌های خبیث باید در جامعه جمع شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
من ام قمر نیستم
Iran, Islamic Republic of
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
#پنایهان_صدای_ملت
حاجی مچکریم
1
0