۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۱۹۹۲۹
ویژه طلاب خواهر مدارس علمیه چهارمحال و بختیاری؛

دوره آموزشی راهنمایان سواد مجازی در مدرسه علمیه زینبیه فارسان برگزار شد

دوره آموزشی راهنمایان سواد مجازی در مدرسه علمیه زینبیه فارسان برگزار شد
اسکندری گفت: دوره آموزشی راهنمایان سواد مجازی ویژه فعالان فضای مجازی مدارس علمیه خواهران به میزبانی مدرسه علمیه زینبیه (س) فارسان برگزار شد.
فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری دوره آموزشی راهنمایان سواد مجازی ویژه فعالان فضای مجازی مدارس علمیه خواهران این استان به میزبانی مدرسه علمیه زینبیه (س) فارسان خبر داد و گفت: این دوره در قالب سفیران کوثرنت، مدیران رواق و فعالان فضای مجازی به مدت یک روز و به صورت کارگاهی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این دوره یک روزه ۴۵ نفر از طلاب مدارس علمیه خواهران این استان حضور داشتند، افزود: در این دوره از ظرفیت سفیر استانی کوثرنت و همچنین اساتید مؤسسه سراج استان در راستای آموزش و آگاهی بخشی به طلاب استفاده کردیم.

اسکندری با اشاره به مهمترین سرفصل‌های این دوره آموزشی خاطرنشان کرد: طلاب در این دوره با نحوه گسترش فعالیت در زمینه وبلاگ نویسی، چگونگی تأمین محتوای آن، اصول و قواعد مهم در وبلاگ نویسی و اهمیت ورود طلاب در این فضا و همچنین امنیت کاربری، سواد بازی‌های دیجیتال، چگونگی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، آسیب‌ها و فرصت‌های این عرصه، نحوه کار با شبکه‌ها و پیام رسان‌های اجتماعی و همچنین سواد مصرف فضای مجازی، آشنا شدند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه دوره‌های تکمیلی این مباحث با عنوان ارتقای سواد رسانه‌ای نیز در سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود، تصریح کرد: تخصصی کردن فعالیت‌های تبلیغی طلاب در فضای مجازی یکی از مهمترین اهداف ما در برگزاری این دوره‌ها است.

وی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: حوزویان به عنوان مبلغان دین و کسانی که نسبت به هدایت دینی و اعتقادی مردم و نسل جوان رسالت مهمی بر دوش دارند، نمی‌توانند نسبت به این فضا بی تفاوت باشند.

اسکندری با تأکید بر اینکه امروز یکی از بستر‌های بسیار مهم و تأثیرگذار تبلیغ دین، استفاده از ظرفیت فضای مجازی است، گفت: اگر حوزه‌های علمیه نسبت به فضای مجازی غافل باشند، یقین بدانیم دشمن بیکار ننشسته و برای مقابله با دین و اعتقادات و باور‌های ما از همین ظرفیت وارد شده و به جامعه ضربه می‌زند.

وی، شناخت درست را لازمه ورود به فضای مجازی دانست و افزود: توجه به کادر سازی رسانه‌ای در حوزه‌های علمیه یکی از مهمترین اولویت‌ها است که به لطف الهی در حوزه‌های علمیه خواهران خصوصا در سال‌های گذشته مورد توجه جدی قرار گرفته است./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات