۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۱۹۹۳۰
حجت‌ الاسلام والمسلمین رفیعی:

مسؤولان با خدمت به مردم قدردان نعمت انقلاب باشند

مسؤولان با خدمت به مردم قدردان نعمت انقلاب باشند
استاد حوزه علمیه گفت: انقلاب اسلامی نعمت الهی است مسؤولان از این فرصت برای خدمت رسانی به مردم بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در شام غریبان شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در محضر رهبر معظم انقلاب به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: فصل دوم کربلا با اسارت خاندان عصمت و طهارت(ع) آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در روز عاشورا خبطه و موعظه فراوانی داشتند تا مردم هدایت شوند، ادامه داد: امام معصوم هادی و مصلح است و هدف ایشان از واقعه عاشورا جنگ و نبرد نبود بلکه هدف هدایت امت بود.

حجت‌ الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به مواعظ امام حسین(ع) در روز عاشورا، ابراز کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا از حریت و آزادی، از توحید، معاد، سنت پیامبراکرم(ص) و قرآن کریم مواعظی داشتند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند نخستین موعظه گر و قرآن کریم کتاب موعظه الهی است، اظهار داشت: موعظه در جان و روح انسان ها اثر می گذارد و انسان نباید از این مهم غفلت کند، در موعظه شرط بالاتر بودن ملاک نیست، طبق صریح روایات: بالاترین موعظه صدقه است.

وی افزود: موعظه باید با مهربانی و خوش رفتاری صورت بپذیرد تا در دل و جان دیگران اثر بگذارد، می طلبد مواعظ امیر حکمت و بلاغت امام علی(ع) و اهل بیت(ع) در کتب درسی گنجانده شود.

حجت‌ الاسلام والمسلمین رفیعی انقلاب اسلامی را از نعمات بزرگ خداوند دانست و گفت: این نعمت الهی به برکت خون شهدا به ما عنایت شده مسؤولان از این فرصت در راستای خدمت رسانی به مردم و صیانت از انقلاب استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه انصاف داشتن را یکی از درس های عاشورا برشمرد و ادامه داد: انسان منصف با مشاهده نعمات الهی از معصیت اجتناب می کند؛ سوء استفاده برخی مسؤولان از نعمت جمهوری اسلامی انصاف نیست.

وی افزود: همچنین انسان باید نسبت به خودش هم انصاف داشته باشد جدا نشدن از اهل بیت(ع) و فریب نخوردن از مدعیان عرفان های کاذب عین انصاف است و جوانان باید به این امر توجه داشته باشند که این عرفانهای کاذب درصدد دور زدن دین هستند تا بتوانند مردم را به خود جذب کنند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان حدیثی مبنی بر اینکه انصاف با مردم عمر انسان را افزایش می دهد، گفت: افزایش آمار طلاق نشان از کاهش انصاف و گذشت در زندگی های مشترک است در زندگی مشترک زوجین باید نسبت به یکدیگر انصاف و گذشت داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نوع دیگر انصاف داشتن، بیان کرد: انسان باید با دشمنان خود نیز به انصاف رفتار کند برای مثال اگر کسی فلان گروه و یا حزبی را قبول ندارد نباید با بی انصافی به تخریب طرف مقابل اقدام کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات