۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۱۹۹۳۸
پیام عاشورایی سید حسن نصرالله:

امام خامنه‌ای حسین زمان است، لحظه‌ای تنهایش نمی‌گذاریم

امام خامنه‌ای حسین زمان است، لحظه‌ای تنهایش نمی‌گذاریم
«در هیچ شرایطی رأسِ محورِ مقاومت، رهبر، سید و حسین زمان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را تنها نخواهیم گذاشت».

به گزارش خبرگزاری رسا، «سید مقاومت» در حالی سخنرانی عاشورای خود را ایراد کرد که این جنبش هفته گذشته در حمله به مواضع رژیم صهیونیستی، چند نظامی صهیونیست را هلاک و روز دوشنبه هفته جاری یک پهپاد صهیونیست‌ها را در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی ساقط کرد. حالا به گزارش تلویزیون المنار نصرالله در سخنرانی سه‌شنبه خود به مناسبت عاشورای حسینی (ع) گفته: «این حضور گسترده، بیان‌کننده لبیک شما به آن ندای تاریخی در روز دهم ماه محرم الحرام در قلب صحرای کربلاست...».

مقاومت در فلسطین، یمن و بحرین

سید حسن نصرالله در این سخنرانی با اشاره به «آرمان فلسطین» گفت: «فلسطین، موضوع اصلی ماست... ما راهی جز مقاومت برای آزادسازی فلسطین نداریم. ما تعهد ابدی خود به آرمان فلسطین را بار دیگر اعلام می‌کنیم هر چند که این موضع برای ما هزینه زیادی داشته است اما باید بگوییم که آرمان فلسطین، نقطه اتکای اصلی برای مقابله با پروژه آمریکایی اسرائیلی در منطقه است».

نصرالله یمن را هم «نماد مظلومیت» خواند و گفت: «جنگ علیه یمن در سایه سکوت دنیا و شراکت آمریکا و انگلیس ادامه دارد و زنان و بچه‌های یمنی با سلاح این کشورها کشته می‌شوند. ادامه جنگ عربستان و امارات برای آنان چیزی جز شکست و... عذاب در قیامت نخواهد داشت». او در مورد قصد عربستان و امارات در یمن نیز این طور گفت که: «این‌ها با هدف تجزیه یمن و برای تضعیف و استضعاف آن است... وقتش رسیده که همه یمنی‌ها بدانند که حقیقت اهداف سعودی و اماراتی در یمن چیست و از تکیه بر اردوگاه متجاوزان دست بردارند وسلاح‌شان را زمین بگذارند و وارد گفت‌وگوی ملی شوند و یمن یکپارچه خود را پس بگیرند».

نصرالله سپس به تحولات بحرین پرداخت: «در بحرین مردم هنوز در رنج هستند... میزبانی بحرین از کنفرانس اقتصادی معامله قرن علیه فلسطین، خیانتی دیگر بود که از خود نشان داد. امروز خطاب به مردم بحرین می‌گوییم که شما با انقلاب مسالمت‌آمیز و فریادهایتان، جهاد بزرگی در راه خدا می‌کنید. جهاد بزرگ شما به ثمر خواهد نشست».

دبیر کل حزب‌الله به سلاح تحریم‌ آمریکا هم پرداخت و گفت: «این تحریم‌ها ظالمانه است. این تحریم‌ها علیه ایران و سوریه و جنبش‌های مقاومت در فلسطین، لبنان و عراق، تجاوزی است که دولت آمریکا بعد از شکست در دو جبهه تحمیل می‌کند. (شکست) اول جنگ‌های اسرائیل در فلسطین و لبنان و دوم، شکست آمریکا در جنگ‌های نیابتی که از طریق گروه‌های تکفیری در لبنان، سوریه و عراق آغاز کرد».

رژیم پوشالی صهیونیستی

او درباره تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به خاک کشورش هم صحبت کرد و گفت:«تجاوز اخیر به ضاحیه و ارسال پهپادهای بمب‌گذاری شده تجاوزی بزرگ بود. موضع رسمی، سیاسی و مردمی لبنان قوی و خیلی بزرگ بود. مقاومت هم پاسخ داد. یک پاسخ در عمق مرز فلسطین اشغالی بود و یک پاسخ ساقط کردن پهپاد اسرائیلی بود. امروز بر خلاف همه تهدیدها ما قدرت بازدارندگی خود را که از لبنان حفاظت می‌کند، تقویت کردیم... اخیراً ما شاهد آدمک‌هایی بودیم که ارتش اسرائیل در خودروهای نظامی در مرز گذاشته بود تا حزب الله را فریب بدهد. فرض کنیم که شما فریب دادید. نکته مهم این است که ارتشی که تا دیروز می‌گفتید شکست ناپذیر است امروز این‌قدر سست و ضعیف شده که روی به کارهای هالیوودی شبیه فیلم‌های سینمایی آورده است».

کنار ایرانیم

سید حسن نصرالله در پایان سخنان خود به تهدیدها علیه ایران پاسخ داد و گفت که «ما هر گونه جنگ علیه ایران را جنگی علیه کل محور مقاومت می‌دانیم که خیلی از کشورها را نابود خواهد کرد... در روز عاشورا موضع خود را به عنوان بخشی از محور مقاومت بار دیگر صراحتاً اعلام می‌کنیم و می‌گوییم ما بی‌طرف نیستیم.

آنان‌که فکر می‌کنند این جنگ احتمالی، پایان محور مقاومت است، بدانند که این جنگ احتمالی پایان اسرائیل و هیمنه آمریکا در منطقه خواهد بود. این محور که در رأس آن امام خامنه‌ای ایستاده، اینجا به دنیا اعلام می‌کنیم که آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای سید ما و رهبر ما، حسین زمان ماست... به آقا، سید و رهبر خود می‌گوییم،‌ای حسین زمان ما، همچنان‌ که یاران امام حسین در شب عاشورا گفتند، ما هم می‌گوییم که والله‌ای سرور و امام ما، اگر همه ما کشته شویم و بدانیم که کشته می‌شویم و ما را می‌سوزانند سپس زنده می‌شویم و این کار را هزار بار با ما بکنند،‌ای حسین زمانه، تو را تنها نخواهیم گذاشت... ما در این محور، جز پیروزی، عزت و حفظ مقدسات و حاکمیت خود ندیدیم».

او دوشنبه شب نیز گفته بود: «فرمانده خیمه‌گاه امروز ما، امام خامنه‌ای است و مرکز خیمه، جمهوری اسلامی ایران است و آمریکا تلاش می‌کند آن را محاصره کند...به امام خامنه‌ای می‌گوییم که [ای] پسر حسین، تو را مقابل آمریکا و اسراییل تنها نمی‌گذاریم» و اشاره کرده بود «در صورتی که اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد، تمام منطقه درگیر می‌شود و نیروهای مقاومت به آن پاسخ می‌دهند»./1360/د101/ب1

ارسال نظرات