۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۱۹۹۶۹

بر حضرت زینب (س) پس از واقعه کربلا چه گذشت؟

بر حضرت زینب (س) پس از واقعه کربلا چه گذشت؟
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت زینب (س) بازماندگان واقعه عاشورا را آرام می‌کرد و حضرت سکینه (س) و حضرت رباب (س) و حضرت رقیه (س) را دلداری می‌داد و تا صبح به اهل حرم رسیدگی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری شامگاه سه‌شنبه در مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالله(ع) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت:همه اختیارات عالم دست امام حسین(ع) است و پس از ظهور امام زمان(عج) نخستین امامی که رجعت می‌کند حضرت اباعبدالله(ع) است.

وی افزود:امام زمان(عج) با شعار یا لثارات الحسین(ع) ظهور می‌کند، پس از ظهور حضرت بقیه‌الله (عج)، اهل‌بیت(ع) رجعت می‌کنند و نخستین امامی که رجعت می‌کند امام حسین(ع) است .

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در روز قیامت حضرت زهرا(س) به خدا می‌فرماید دلم می‌خواهد پسرم را آن‌گونه که شهید شد مشاهده کنم، امام حسین(ع) بدون سر و بدن خونین و گردنی که از آن خون فواره می‌کند در صحرای محشر حضور پیدا می‌کند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: روز قیامت حضرت سیدالشهدا(ع) بسیاری از شیعیان و محبین اهل‌بیت(ع) را شفاعت می‌کند به‌گونه‌ای که همه اهل محشر نیز نسبت به شفاعت امیدوار می‌شوند.

آیت‌الله میرباقری با اشاره به رشادت‌های حضرت زینب(س) در صحرای کربلا ادامه داد: در غارتی که لشکر عمربن سعد به خیمه انجام داد همه خیمه‌ها سوخت و حضرت زینب(س) نیمه‌شب خیمه‌ای برپا کرد.

وی بیان کرد: حضرت زینب(س) بازماندگان واقعه عاشورا را در خیمه نیمه‌سوخته جمع کرد و مشاهده کرد دو بچه در خیمه حضور ندارند، حضرت زینب کبری(س) سپس در صحرای کربلا حضور پیدا کرد و مشاهده کرد این دو کودک در آغوش یکدیگر از غصه دق کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: حضرت زینب(س) بازماندگان واقعه عاشورا را آرام می‌کرد و حضرت سکینه(س) و حضرت رباب(س) و حضرت رقیه(س) را دلداری می‌داد و تا صبح به اهل حرم رسیدگی کرد.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: مراقبت از امام سجاد(ع) از جمله وظایف حضرت زینب(س) بود و همچنین در کنار مراقبت و مأموریت‌ها به قتلگاه سرکشی کرد.

آیت‌الله میرباقری خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) فرمود حضرت زینب(س) در همه سختی‌هایی که کشید و صحنه‌های سختی که مشاهده کرد نماز شبش ترک نشد ولی دیگ نمی‌توانست نماز را ایستاده اقامه کند و نماز شبش را نشسته می‌خواند./1360/ج

ارسال نظرات