۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۱۹۹۷۹
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

ظلم‌ستیزی تبلور آزادگی و مکتب پرورش صفات برجسته انسانی است

ظلم‌ستیزی تبلور آزادگی و مکتب پرورش صفات برجسته انسانی است
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی درواقع مکتبی برای پرورش صفات برجسته انسانی و ساختن جامعه متعالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست هماهنگی ویژه‌برنامه‌های دهه دوم محرم که در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برگزار شد، ظلم‌ستیزی را شاخصه حیاتی احیای دین الهی دانست.

وی افزود: باید اذعان کرد امام حسین (ع) با هدف احیای دین خدا قیام و حرکت خویش را آغاز کرد؛ در مرحله نخست اگر ممکن است با تشکیل حکومت اسلامی و در غیر این صورت، با شهادت خود و یارانش به مقصود بزرگ خود برسد.

حجت‌الاسلام هدایتی گفت: به هر حال باید دین ازدست‌رفته و سنّت فراموش‌شده رسول خدا (ص) را زنده کرد و چه کسی سزاوارتر از فرزند رسول خداست که پیش‌گام چنین حرکتی شود.

وی اضافه کرد: امام حسین (ع) با این جمله: «وَ عَلَی الْإِسْلامِ السَّلامُ اذْ قَدْ بُلِیتِ الْأُمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ یزِیدَ؛ زمانی که امّت اسلامی گرفتار زمامداری مثل یزید شود، باید فاتحه اسلام را خواند»، تصریح کرد که با وجود خلیفه‌ای همچون یزید، فاتحه اسلام خوانده است و دیگر امیدی به بقای دین خدا در حکومت یزید نمی‌رود.

حجت‌الاسلام هدایتی استکبارستیزی را تبلور آزادگی دانست و گفت: ظلم‌ستیزی درواقع مکتبی برای پرورش صفات برجسته انسانی است که ازجمله این خصلت‌ها می‌توان به مقوله آزادگی به‌عنوان یکی از شاخصه‌های کلیدی در مبارزه با طاغوت اشاره کرد.

وی ادامه داد: در این‌باره امام حسین (ع) می‌فرماید: «وَیحَکمْ یا شیعَةَ آلِ ابوسفیان! إِنْ لَمْ یکنْ لَکمْ دینٌ وَ کنْتُمْ لاتَخافُونَ الْمَعادَ، فَکونُوا أَحْراراً فی دُنْیاکمْ هذِهِ، وَارْجِعُوا إِلی أَحْسابِکمْ إِنْ کنْتُمْ عَرَبَاً کما تَزْعُمُونَ» و تأکید می‌کند وای بر شما ای پیروان آل ابوسفیان اگر دین ندارید و از حسابرسی روز قیامت نمی‌ترسید لااقل در دنیای خود آزاده باشید و اگر خود را عرب می‌دانید، به خلق و خوی عربی خویش پایبند باشید.

حجت‌الاسلام هدایتی گفت: بی‌شک، خواست خدا بدون حکمت نیست، حکمت بالغه الهی ایجاب می‌کرد که با شهادت امام و یارانش و اسارت همسر و خواهر و دخترانش، از یک‌سو پرده از چهره ننگین حاکمان ظالم و بی‌ایمان بنی‌امیه برداشته شود و جهان اسلام بر ضد آن‌ها بشورند و از سوی دیگر، امام حسین (ع) و یارانش جایگاهی در تاریخ جهان پیدا کنند که اسوه ملّت‌های مظلوم شده و درس آزادگی را از مکتب آن‌ها فراگیرند، لذا آزادگی و شجاعت و دفاع از دین و ارزش‌های اسلامی با نام امام حسین (ع) عجین شده است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات