۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۱۹۹۹۲
رویوران مطرح کرد؛

نبود راهبرد تعریف شده در سیاست خارجی آمریکا

نبود راهبرد تعریف شده در سیاست خارجی آمریکا
رویوران با اشاره به تغییرات در پست‌های وزارت خارجه و امنیت ملی آمریکا، گفت: این تغییرات نشان از ناپایداری افراد و نبود راهبرد تعریف شده در سیاست خارجی آمریکا دارد.
حسن رویوران، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه جان بولتون یک شخصیت افراطی جنگ طلب است، اظهار داشت: تا زمانی که جانشینی برای بولتون تعیین نشود، نمی‌توان پیرامون کاهش سیاست خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی سخن گفت؛ هر چند که ترامپ و تیم همراهش همگی افرادی افراطی و جنگ طلب هستند.

کارشناس مسائل خاورمیانه بیان داشت: اینکه با رفتن بولتون شاهد تحول در سیاست آمریکا شویم، بسیار زود است؛ از سوی دیگر تغییر یک نفر در تیم جنگ طلب و بحران ساز حاکم در آمریکا را نمی‌توان شاخص مهمی برشمرد البته می‌توان آغازی برای تغییر دیگر چهره‌های افراطی دانست.

رویوروان با اشاره به اینکه سابق بر آن شاهد تغییراتی در پست‌های وزارت خارجه و امنیت ملی از سوی ترامپ بودیم، افزود: این تغییرات نشان از ناپایداری افراد و نبود راهبرد تعریف شده در سیاست خارجی آمریکا دارد، به عبارتی دیگر علی رغم افراطی بودن تیم همراه ترامپ، اما عملا راهبرد و برنامه و چارچوب مشخصی در انتخاب و حذف افراد وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون حضور مقتدی صدر در مراسم عزاداری شام غریبان که با حضور رهبر انقلاب برگزار شد، گفت: این حضور شاخص مهمی است؛ چرا که جریان صدر در رأس ائتلاف حاکم بر عراق می‌باشد و چنین حضوری گویای نفوذ ایران در عراق است.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه جریان‌های فتح و صدر، دو ائتلاف حاکم در عراق هستند، تصریح کرد: حضور مقتدی صدر در ایران نشان از یکسره شدن ائتلاف حاکم در عراق در هم پیمانی با ایران و خنثی سازی بسیاری از تلاش‌های آمریکا و دیگران برای تضعیف نفوذ ایران در عراق است./۹۴۵۶/ت210/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 16
حاتم شرفی
ارسال نظرات