۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۲۰۰۰۱
امام جمعه هویزه مطرح کرد؛

حضرت زینب و ایستادگی در برابر ترویج فرهنگ جبرگرایی

حضرت زینب و ایستادگی در برابر ترویج فرهنگ جبرگرایی
امام جمعه هویزه با اشاره به ترویج جریان باطل جبرگرایی از سوی معاویه، گفت: حضرت زینب (س) با روشنگری‌های شان، بطلان چنین جریان اعتقادی را برای همگان آشکار ساخت.
حجت الاسلام ناصر حمزه نژاد، امام جمعه هویزه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه در واقعه عاشورا به الگویی برای نقش آفرینی زن در جامعه اسلامی با حفظ تمامیت شئونات و حرمت زنانگی اشاره شده است، اظهار داشت: وجود مقدس امام حسین (ع) با آگاهی بر اینکه برای افشاگری و تبلیغ دین مبین اسلام نیازمند حضور خانواده است؛ در راستای مشیت الهی برای مستحکم سازی تبلیغ دین اسلام با گذشت از وجود خود، بی حرمتی‌ها و پرده دری‌ها به اسلام را افشا کرد.

امام جمعه هویزه با اشاره به برخی خطبه‌ها و موضع گیری‌های حضرت زینب (س) در پس از حادثه کربلا گفت: نقش آفرینی زنان در واقعه عاشورا، برای توجیه امت نسبت به واقعه عاشورا، نهضت حسینی و اصل و اساس دین بسیار در خور توجه است.

حجت الاسلام حمزه نژاد با اشاره به راه اندازی جریان اعتقادی باطل (جبر) از سوی معاویه بیان داشت: معاویه با استناد به چنین جریان باطلی، انتخاب یزید را پس از خود به خواست خدا دانست و قبول خلافت یزید را از سوی مردم خواستار شد؛ پس از واقعه عاشوار، عبیدالله بن زیاد از چنین جریانی استفاده و قتل حسین (ع) و یارانش را اراده الهی برشمرد.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) در پاسخ به ترویج چنین فرهنگ اعتقادی باطل بیان داشت که نه خدا بلکه یزید و اعوانش، حسین (ع) و یارانش را به شهادت رساندند و عملا با ایستادگی خود افزون بر جلوگیری از ترویج تفکر باطل «جبر»، سبب اظهار و ندامت کوفیان شد.

امام جمعه هویزه خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا نقش آفرینی زنان مسلمان در رویداد‌های اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی را ترسیم می‌کند./۹۴۵۶/ت310/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
حاتم شرفی
ارسال نظرات