۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۲۰۰۰۵
عضو هیأت فتوای اهل سنت جنوب کشور:

از دیدگاه اهل سنت واقعه عاشورا «جهاد جبهه حق علیه باطل» است

از دیدگاه اهل سنت واقعه عاشورا «جهاد جبهه حق علیه باطل» است
شیخ امینی گفت: از دیدگاه اهل سنت قاتل امام حسین(ع) مستوجب لعنت است و اگر کسی قاتلان امام حسین(ع) را مستوجب لعنت نداند اهل سنت او را گناهکار می‌داند.

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمدعلی امینی در رابطه با دیدگاه اهل سنت نسبت به واقعه عاشورا اظهار داشت: خدا را شاکریم که نسبت به پیامبر(ص) و آل پیامبر(ع) ارادت خاص داریم و اینکه اعتقاد داریم کمال نماز نیز به دوستی اهل بیت(ع) بستگی دارد.

وی با بیان اینکه سراسر تاریخ زندگی امام حسین(ع) سرشار از پیام‌های بسیار عمیق از نشر و ترویج معارف پیام رسول خدا(ص) و قرآن است اضافه کرد: امام حسین(ع) شخصیتی است که برای دفاع از آئین اسلام، دفاع از مظلومین و اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جهاد فی سبیل‌الله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

عضو هیأت فتوای اهل سنت جنوب کشور با بیان اینکه امام حسین(ع) یکی از شخصیت‌های برجسته برای مسلمانان و حتی غیرمسلمانان است، افزود: مسلمانان شخصیت آزادی‌خواه و حق طلب امام حسین(ع) را گرامی‌ داشته و دوست دارند از وی به عنوان الگو در زندگی خود مدنظر داشته باشند.

شیخ امینی با اشاره به نحوه رخداد واقعه عاشورا و چگونگی وقوع حرکت امام حسین(ع) و دعوت کوفیان از وی و یارانش اضافه کرد: روایت اهل تشیع و اهل سنت در مورد واقعه عاشورا از آغاز مسیر از مدینه تا پایان تقریبا یکی است.

وی با بیان اینکه یکی از پیام‌های صریح و واضح امام حسین(ع) «زیر بار ظلم و ذلت نرفتن» است گفت: امام حسین(ع) در روز دهم عاشورا سخنرانی مهمی را ایراد کرد و با 72 تن از یارانش که خانواده وی و شهدایی همانند حضرت ابوالفضل(ع)، علی‌اکبر(ع)، علی‌اصغر(ع)، ابوبکر بن علی، عثمان بن علی و عمر بن حسن فرزند امام حسن(ع) را شامل می‌شدند، برای همیشه در تاریج جهان اسلام ماندگار شد تا همواره ما را به یاد اهمیت فریاد حق طلبی بیاندازد.

عضو هیأت فتوای اهل سنت جنوب کشور با بیان اینکه از دیدگاه اهل سنت واقعه عاشورا «جهاد جبهه حق علیه باطل» است، افزود: همچنین از دیدگاه اهل سنت قاتل امام حسین(ع) مستوجب لعنت است و اگر کسی قاتلان امام حسین(ع) را مستوجب لعنت نداند اهل سنت او را گناهکار می‌داند.

وی با بیان اینکه اهل سنت به اهل بیت و امام حسین(ع) عشق و علاقه قلبی دارد، گفت: اگر کسی به قتل امام حسین(ع) رضایت داده و داشته باشد اهل سنت او را فاسق و فاجر می‌داند.

عضو هیأت فتوای اهل سنت جنوب کشور با بیان اینکه امام حسین(ع) یکی از شخصیت‌های برجسته برای مسلمانان و حتی غیرمسلمانان است، افزود: مسلمانان شخصیت آزادی‌خواه و حق طلب امام حسین(ع) را گرامی‌ داشته و دوست دارند از وی به عنوان الگو در زندگی خود مدنظر داشته باشند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات