۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۶۲۰۰۱۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان:

تجمع سوگواری رهروان زینبی در بقاع متبرکه استان گلستان برگزار می‌شود

تجمع سوگواری رهروان زینبی در بقاع متبرکه استان گلستان برگزار می‌شود
حجت الاسلام سلیمانی‌فرد گفت: هم‌زمان با دوازدهم محرم‎ الحرام همایش بزرگ رهروان زینبی ویژه بانوان در ۷ امامزاده و بقعه شاخص استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره برگزاری همایش رهروان زینبی در استان اظهار داشت: ویژه برنامه همایش بزرگ رهروان زینبی(س) درقالب طرح بصیرت عاشورایی در آستان مقدس 7 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان گلستان برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش تجدید میثاق و همنوایی با حضرت زینب(س)، امام حسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت بوده که همه ساله پس از دهه اول محرم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه  برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اظهار کرد: در استان گلستان نیز این همایش در روزهای 21 و22 شهریور مصادف با یازدهم و دوازدهم محرم الحرام در آستان مقدس 7 امامزاده، بقعه متبرکه و مکان مذهبی شاخص استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به برگزاری این مراسم در شهرستان‌های گرگان، علی‌آبادکتول، بندرگز، آزادشهر، کردکوی، گنبدکاووس و مینودشت تصریح کرد: این مراسم در شهرستان گرگان فردا پنج‌شنبه 21 شهریور هم‌زمان با سراسر کشور از ساعت 17 در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار می‌شود.

سلیمانی‌فرد گفت: این همایش با حضور بانوان ولایی و زینبی با هدف تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س) و قرائت میثاق‌نامه بانوان برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی است.

وی اظهار کرد: اقتضا می‌کند تا در عزاداری امام حسین(ع) به مسائل سیاسی روز توجه کنیم و مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه کرد بحث امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: در ایام محرم و صفر باید بیش از هر چیزی بر بصیرت‌افزایی عاشورایی تأکید داشته باشیم چرا که بصیرت عاشورایی ضامن حفظ نظام اسلامی و اجرای احکام اسلامی در جامعه است./1350/د102/ب1

ارسال نظرات