۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۶۲۰۰۳۴

اولویت معروف‌ امروز تمرکز مسؤولان بر خدمت و مبارزه با فساد است

اولویت معروف‌ امروز تمرکز مسؤولان بر خدمت و مبارزه با فساد است
شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی در بیانیه‌ای تأکید کرد: اولویت معروف‌ امروز تمرکز مسؤولان بر خدمت، مبارزه با فساد و رونق تولید است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

«محرم گرچه فصل ماتم و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و شهدای مظلوم کربلاست، ولی موسم احیای ارزشهاست. این شور حسینی که در ماه محرم و صفر در جای جای جهان برپا می شود، مصداق حدیث شریف نبوی است که برای شهادت حسین(ع) حرارتی در قلوب مؤمنین است که هرگز سرد و خاموش نمی شود. همین حرارت است که توانسته چهارده قرن، علیرغم تلاش دشمنان، اسلام را زنده و پایدار نگهدارد و هنوز هم قاسم‌ها و علی‌اکبرها و حبیب بن مظاهرها در عصر آخرین حجت خدا و منتقم ثارالله حضرت مهدی ارواحنافداه در وجود حججی ها و سردار همدانی ها تبلور داشته باشد. 

ایران قهرمان اکنون با سپری کردن چهلمین سال حیات طیبه نظام جمهوری اسلامی، به الگویی شایسته برای آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده و قدرت منطقه به شمار می‌رود که این افتخار به برکت خون پاک شهیدان والامقام و مجاهدت مردان و زنان این سرزمین حاصل گردیده است. حراست از این میراث گرانبها و استمرار آن امروز برعهده ماست.

بر این اساس امروز، «امر به معروف حفظ و تقویت نظام اسلامی» مهمترین معروف‌ها و «تضعیف نظام اسلامی» مهمترین منکرهاست. در این رابطه اگر اولویت اول دولت اسلامی و مسئولین نظام، احیای فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» باشد، نتیجه آن، «تقویت نظام اسلامی» خواهد بود چرا که به فرموده امام باقر(ع) «فریضه بزرگی است که دیگر فرایض به واسطه آن برپا می شود و راه ها امن می‌گردد و درآمدها حلال می‌شود و حقوق و اموالِ به زور گرفته شده به صاحبانش بر می‌گردد و زمین آبادان می‌شود و از دشمنان انتقام گرفته می‌شود و کارها سامان می‌پذیرد.» 

براساس رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری و شرایط کشور و نیاز جامعه، اولویت معروف‌های امروز، تمرکز مسئولین بر خدمت به ملت شریف، مبارزه قاطع و مستمر با فساد در تمام سطوح، رونق تولید ملی، فرهنگ سازی اخلاق و عفاف و حجاب اسلامی در جامعه است. 

ملتی که سال‌ها با طاغوت مبارزه و آن را ساقط و نظام مقدس جمهوری اسلامی را برقرار کرد و هزاران شهید برای دفاع از تمامیت ارضی و کیان اسلامی خود تقدیم نمود، امروز ثمره آن را که حاکمیت ارزشهاست از مسئولین، مطالبه دارد.

مسئول در نظام اسلامی باید مسئولیت پذیر باشد نه مسئولیت گریز و پاسخگوی عملکرد خویش به مردم باشد. تمام همت خویش را در جهت خدمت صادقانه و شرافتمندانه به ملت قهرمان ایران و نظام اسلامی قرار دهد نه خیانت و سوءاستفاده از مقام و تلاش برای حفظ موقعیت خویش. 

شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی ضمن استقبال و تقدیر از مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درمورد عفاف و حجاب، از دولت محترم مجدانه می‌خواهد در جهت اجرای آن عازم و راسخ باشد.

همچنین حمایت خود را از اقدامات انقلابی قوه قضائیه و شخص آیت‌الله رئیسی در مبارزه با فساد و مفسدین بویژه دانه درشت‌ها اعلام نموده و تقدیر می‌نماید و انتظار دارد که از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز حمایت جدی و قاطع به عمل آید. 

در پایان از ملت انقلابی ایران اسلامی می‌خواهیم که نسبت به انجام این فریضه مهم همگانی اهتمام ویژه داشته و هوشیاری خود را در برابر توطئه‌ها حفظ و با بصیرت کامل و هماهنگ با آهنگ ولایت و رهبری معظم، در حفظ وحدت و تقویت نظام اسلامی تلاش نمایند.»

محمد قمین
ارسال نظرات