۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۶۲۰۰۴۱
استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان:

هنر بهترین ابزار برای ترویج معارف قرآنی است

هنر بهترین ابزار برای ترویج معارف قرآنی است
استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: هنر بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ معارف قرآنی است و با توجه به علاقه جوانان به هنر باید مسؤولان در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از ستاد خبری چهل و دومین دوره مسابقات ملی کشوری قرآن کریم، حجت الاسلام حمید الهی دوست، استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با اشاره به میزبانی اصفهان در مسابقات قرآنی در خصوص راهکارهایی برای ایجاد انگیزه و پیوند بیشتر با قرآن کریم و بهره برداری بهتر از این مسابقات اظهار کرد: قرآن کریم نشانه محوریت کلام حق است و ما هیچ موضوعی را درعالم بالاتر از کلام حق نداریم و همواره به حبّ قرآن، قرائت، حفظ، تدبّر و عمل به قرآن دعوت شده است.

وی افزود: با توجه به محوریت آیات قرآن به عنوان ثقل اکبر و کلامی که به آن در برابر دشمنان اسلام تحدّی شده و لذا از همین رو باید به قرآن اهتمام ویژه ورزید و نسبت به تربیت افراد در زمینه‌های مختلف علوم قرآنی اهتمام داشت.

حجت الاسلام الهی دوست با بیان نقش و تأثیر ارگان‌ها و نهادهایی چون آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و سپاه در ترویج قرآن کریم در جامعه گفت: سازمان اوقاف نیز به عنوان نهاد متکفّل امور قرآنی، برای ترویج و تبلیغ بیشتر مسابقات قرآن کریم می‌تواند از راهکارهای عملی مانند پخش مستقیم برنامه‌ها از طریق صداوسیما، دعوت از اقشار مختلف و حضور در جلسات و پوشش خبری گسترده برای جذب بیشتر مخاطبان استفاده کند.

وی اضافه کرد: از طریق اطلاع رسانی‌های متعدد و به ویژه با دعوت از واعظان و مبلغان سرشناس می‌توان این رویداد قرآنی را به خوبی پوشش داده و تبلیغ کرد.

حجت الاسلام الهی دوست با تأکید بر لزوم توجه و انس بیشتر با قرآن کریم به مسئله مهجوریت این کتاب آسمانی در جامعه اشاره و تصریح کرد: طی سال‌های اخیر بحث قرآن محوری را پررنگ شده و به موضوع ثقل اکبر تاکید دارند و البته پس از انقلاب اسلامی کارهای مثبت و خوبی در این باره انجام شده، اما در عین حال هر فردی باید به نوبه خود سعی کند این مهجوریت را برطرف کند و انس بیشتری با قرآن کریم داشته باشد و به ویژهرسانه‌ها، واعظان، مبلغان و اساتید می توانند در این باره مؤثر باشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان خاطر نشان کرد: در زمینه هنری نیز می توان از موضوعات هنری قرآنی بهره برد و در این زمینه کارهایی مانند ترجمه نمایشی قرآن کریم و ضرب المثل های قرآنی که به صورت کتاب درآمده است از جمله کارهای هنری زیبایی بوده که انجام شده و بهترین راه برای جذب جوانان به قرآن کریم کارهای هنری و استفاده از رسانه‌ها است.

حجت الاسلام الهی دوست هم چنین به موضوع وقف قرآنی و نقش و رسالت روحانیون و مبلغان در این باره اشاره و عنوان کرد: از آنجایی که قرآن ثقل اکبر، کلام خالق و معجزه جاودانه پیامبر اکرم(ص) است و در روایات اسلامی به اهمیت جایگاه قرآن کریم تأکید شده و با توجه به جایگاه باعظمتی که قرآن کریم دارد، باید هر فردی که قادر است در زمینه سرمایه گذاری های وقفی، مالی و تبلیغی، نقش ایفا کند، چرا که همان گونه که اهل بیت(ع) در قیامت جایگاه شفاعت دارند، قرآن کریم نیز همین جایگاه را دارد و راه نجات جوانان و جامعه نیز انس بیشتر با قرآن کریم است.

گفتنی است چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از 6 تا 11 مهر ماه در بخش برادران و از 11 تا 19 مهر ماه در بخش خواهران به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات